Друк
20.09.2017

Укрзалізниця відкрито демонструє клієнтам логіку роботи автоматизованої системи розподілу вантажних вагонів, – Євген Кравцов

В.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов спільно з представниками аграрного сектору економіки 20 вересня проінспектував роботу автоматизованої системи розподілу порожніх вантажних вагонів-зерновозів. Наразі автоматизовано розподіляється увесь робочий парк цементовозів, критих вагонів та зерновозів, якими управляє філія товариства  «Центр транспортної логістики».

 

Клієнтам Укрзалізниці: представникам Української зернової асоціації, компаній «Нібулон», Cargill, Glencore та ін. залізничники продемонстрували, як виконуються в автоматизованій системі усі ланцюжки операцій з вантажними вагонами, а також  обговорили з ними напрямки удосконалення роботи системи та побажання щодо співпраці.

«У взаємодії клієнт-залізниця ми прагнемо перейти у формат «партнери». Саме тому ми відкриті для обговорення та пошуку ефективної взаємодії з ринком. Ми відкрито демонструємо логіку роботи автоматизованої системи розподілу вагонів, щоб клієнти і суспільство бачили, як вона працює з реальним парком рухомого складу. Зокрема, з початку вересня вже здійснено з її допомогою більше 21 тисячі відправлень зерновозів.  Більш прозорої системи розподілу вагонів немає на просторі колії шириною 1520 мм. Завдяки їй ми отримуємо повну інформацію - від формування замовлення до кожної дії оператора. Раніше усі операції  неможливо було відслідкувати, що призводило до зловживань. Ми посилюємо контроль і маємо чіткі та прозорі критерії розподілу вагонів. Ми усуваємо ручні важелі впливу на розподіл вагонів і розраховуємо на підтримку транспортного ринку», – зазначив Євген Кравцов.

За період з 1 вересня в автоматизованій системі здійснено також понад 4 тис. відправлень цементовозів та 2,2 тис. відправлень критих вагонів. Наразі три види рухомого складу розподіляються автоматизовано. В.о. голови правління поставив завдання фахівцям Укрзалізниці, щоб до кінця цього року забезпечити можливість автоматизовано розподіляти також парк піввагонів. Перша черга запланована на листопад.

Розробники автоматизованої системи зазначили, що вагони між клієнтами розподіляються пропорційно, відповідно до замовлень. Вона працює в єдиному інформаційному просторі з автоматизованими системами «Месплан» та «Клієнт». Через АС «Месплан» наразі з автоматизованої системи розподілу вагонів клієнти отримують інформацію про стан задоволення їхніх замовлень, зокрема кількість відправлених на їх адресу вагонів та їхні номери. До того ж автоматизована система спрощує роботу працівників станцій через повноту даних. За словами розробників, перелік критеріїв, за якими розподіляються порожні вагони між клієнтами, збільшуватиметься. Наразі до них належать мінімальна відстань порожнього пробігу від місця вивантаження до наступного навантаження, мінімальний час очікування навантаження та ін., що дозволяє ефективніше використовувати парк вантажних вагонів.

Диспетчер в автоматизованій системі бачить одночасно і кількість замовлень від клієнтів, і кількість наявних порожніх вагонів на станціях, де вони знаходяться. Система дозволяє швидко оформити перевізний документ на пересилку вагону на адресу клієнта-замовника.

Функціонал системи розширюватиметься, щоб зменшити обіг вагонів та порожній пробіг, удосконалити критерії розподілу вагонів та прискорити час виконання операцій. Керівник ПАТ «Укрзалізниця» за побажаннями зернотрейдерів доручив передбачити в автоматизованій системі можливість формувати маршрутні відправки. Також в.о. голови правління закликав клієнтів удосконалювати логістику та інвестувати у розвиток власної інфраструктури (перевантажувальні комплекси, елеватори ті ін.).