Друк
04.09.2015

Переваги корпоратизації Укрзалізниці відчують і працівники, і клієнти, - Андрій Пивоварський

Для клієнтів корпоратизація Укрзалізниці означатиме залізничні послуги кращої якості, для працівників залізниць – комфортніші умови праці, вищі заробітні плати і зрозумілі механізми кар’єрного зростання.

Корпоратизація галузі залізничного транспорту створить нові якісні умови для клієнтів та працівників, а також відкриє можливості для інвестицій  в інфраструктуру. Про це  під час брифінгу у прес-центрі КМУ 4 вересня повідомив міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський.

«Цього тижня відбулася знакова подія – Кабінет Міністрів України запустив процес корпоратизації. Це початок масштабних змін у галузі», - повідомив міністр.

Він зазначив, що нині у процесі реформування галузі  зроблено перший крок, при цьому загалом на реалізацію реформи потрібно кілька років. «Реформа залізничної галузі – це не одномоментний процес. Усі перетворення відбуваються поступово, виважено. Проведено чимало зустрічей із колективами, залучено кращих експертів, зокрема, з компаній A.T. Kearney, Ernst & Young, проекту Twinning, Європейської бізнес-асоціації, Американської торгової палати, Єврокомісії. Необхідно прийняти Закон «Про залізничний транспорт» і внести зміни до більш ніж 50 нормативно-правових актів», – зазначив міністр.

Андрій Пивоварський підкреслив, що корпоратизація не означає приватизація, адже приватизація заборонена законом і 100 % акціонерного товариства належатимуть державі. За його словами, ПАТ «Українська залізниця» має стати конкурентним і прибутковим підприємством, що платитиме дивіденди державі, здійснюватиме вчасні розрахунки з кредиторами  і забезпечуватиме кращі умови праці персоналу.

«Усі залізничники перейдуть у новостворене акціонерне товариство, але буде новий підхід до менеджменту, нам потрібна нова його якість.  В ПАТ «Українська залізниця» рішення прийматимуться колегіально. В акціонерному товаристві для залізничників буде більше можливостей кар’єрного зростання, підвищиться мотивація персоналу», – зауважив міністр.

Серед переваг Андрій Пивоварський також назвав підвищення ефективності використання грошових потоків за рахунок централізації управління, що означатиме більш прозорі й зрозумілі умови для інвесторів .

Представник компанії Deloitte, що здійснювала оцінку активів підприємств, на базі яких створюється ПАТ «Українська залізниця», Артур Огаджанян зазначив, що оцінювалися основні засоби, нематеріальні активи, права користування земельними ділянками, незавершене будівництво. За його словами, враховувався стан майна і його економічне знецінення, враховуючи ступінь зношеності.      

Довідка:

За результатами оцінки компанією Deloitte активів підприємств, на базі яких створюється ПАТ «Українська залізниця», вартість активів склала 245 389 980 594 грн. Сума статутного капіталу майбутнього публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» склала 229 879 115 000 грн. Ця цифра відображає вартість майна за вирахуванням зобов’язань підприємства та розрахована відповідно до встановленої КМУ процедури.

Укрзалізниця стала найбільшим за роки незалежності підприємством України, на якому було проведено загальну оцінку вартості майна. До переліку оцінених об’єктів увійшло близько 1 мільйона позицій за виключенням тих, що знаходяться на тимчасово окупованих територіях. У 2016 році планується провести дооцінку об’єктів, що знаходяться на підконтрольній Україні території на сході країни, та внести їхню вартість до статутного капіталу ПАТ «Українська залізниця». Оцінку майна, розташованого на непідконтрольних Україні територіях Криму й Донбасу, буде проведено після відновлення там контролю української влади.