Друк
29.10.2020

Володимир Жмак: 2021 рік стане проривним на шляху перетворення Укрзалізниці зі збиткової компанії у прибутковий бізнес

Укрзалізниця у 2021 році планує інвестувати в інфраструктуру, локомотиви, вантажні вагони та пасажирські перевезення понад 26 млрд грн. Це дасть змогу значно підвищити ефективність роботи та дозволить вивести компанію на сталий прибутковий рівень. Про це повідомив голова правління компанії Володимир Жмак під час прес-конференції на тему «Укрзалізниця: стан справ, виклики та завдання», що пройшла 29 жовтня.

 

«2021 рік має стати проривним на шляху перетворення Укрзалізниці зі збиткової компанії в прибутковий бізнес. Це не ілюзія, не вигадки, наступний рік Укрзалізниця має закінчити з прибутком не паперовим, у вигляді курсових різниць, а з реальними цифрами», — наголосив він.

За словами Володимира Жмака, із цієї суми 7 млрд грн будуть спрямовані на оновлення парку вантажних вагонів.

«На сьогоднішній день на ринку вантажних вагонів Укрзалізниця займає, як для монополіста, занизьку частку — 19%. Цю ситуацію ми будемо виправляти досить агресивно і якомога швидше: з 19% ми хочемо до кінця наступного року підвищити нашу частку ринку до 35-40%», — повідомив очільник Укрзалізниці.

Запланований обсяг інвестицій у локомотивне господарство на 2021 рік складає 4,1 млрд грн. Крім цього, компанія має на меті у 2022 році розпочати закупівлю нових електровозів.

«Наш парк електровозів датується 70-80-ми роками минулого сторіччя, й ми не можемо таким парком забезпечити наші амбітні плани росту вантажних перевезень. Тому ми будемо переконувати нашого акціонера — українську державу, що у цьому напрямку нам потрібна допомога», — додав Володимир Жмак.

Наступними напрямками інвестицій 2021 року він назвав залізничну інфраструктуру, в оновлення якої планується направити 9,4 млрд грн, та пасажирські перевезення – 2 млрд грн відповідно.

Очільник компанії також наголосив, що нарешті держава звернула увагу на Укрзалізницю, й в рамках фінансування розвитку компанії у проєкті державного бюджету на 2021 рік закладено придбання 100 пасажирських вагонів на суму орієнтовно 2,7 млрд грн, а також електрифікація декількох важливих ділянок на суму приблизно 1 млрд грн.

«Загалом ці цифри стануть основою нашого фінансового плану на 2021 рік, який ми незабаром презентуємо наглядовій раді компанії, Міністерству інфраструктури та Кабінету міністрів», — резюмував Володимир Жмак.