Друк
05.08.2020

Укрзалізниця зекономила понад 25 млн грн на централізованих закупівлях металопродукції, — Іван Юрик

З початку цього року Укрзалізниця зекономила понад 25 млн грн від планового фінансування на централізованих закупівлях металопродукції. Це вдалося зробити завдяки оптимізації закупівельної стратегії, удосконаленню підходу до розрахунку очікуваної вартості та впровадженню сучасних стандартів категорійного менеджменту в цій сфері. Про це розповів в.о. голови правління АТ «Укрзалізниця» Іван Юрик.


Укрзалізниця продовжує трансформаційні процеси у сфері закупівель, які спрямовані на підвищення їх прозорості та ефективності. Якісні зміни дали позитивний результат стосовно категорії металопрокату.

«Ринок металу має свою специфіку: він низькоконкурентний. Фактично в Україні є лише два виробники, які можуть задовольнити потреби Укрзалізниці у продукції чорного металопрокату. Для досягнення економії коштів при закупівлях цієї продукції Укрзалізниця здійснила укрупнення тендерів та оптимізувала підхід до розрахунку очікуваної вартості», — Іван Юрик.

У 2020 році весь обсяг річного плану закупівель металопродукції (видатки ОРЕХ) забезпечено 36 процедурами (47 лотів), з яких лише 4 процедури (5 лотів) не відбулися. Для порівняння, минулого року для забезпечення компанії необхідним обсягом продукції, було проведено 111 тендерних процедур (131 лот), з яких успішними були лише 59 (64 лоти). Укрупнення тендерів суттєво оптимізувало сам процес закупівель та, відповідно, значно спростило його адміністрування.

Крім цього, була проведена масштабна робота щодо оптимізації встановлення очікуваної вартості металу. На підставі аналізу даних системи моніторингу по кожній позиції, враховуючи низьку конкуренцію на ринку, Укрзалізниця встановила очікувану вартість на мінімальному рівні, у середньому на 9% нижче планових показників. Крім того, у деяких випадках ціна додатково знижувалась і на торгах, тому загалом очікувана вартість від планової знижена приблизно на 10%.

Також у поточному році покращилася якість роботи з ринком.  Про це свідчить той факт, що учасники тендерів по цій категорії продукції у 2020 році подали лише 2 вимоги, тоді як минулого року вони подали 96 вимог та 1 скаргу (яка не була задоволена).

«Для ефективних прозорих закупівель та максимально низької ціни без втрат у якості Укрзалізниця вибудувала стратегію придбання кожної категорії товару, має чіткий категорійний план, оптимізувала систему розрахунку очікуваної вартості продукції та вчасно оголошує торги. Запорукою успішних торгів є і відсутність скарг учасників», — зазначила директор департаменту категорійного управління Укрзалізниці Неллі Стельмах.

Нагадаємо, що в АТ «Укрзалізниця» діє Стратегія закупівель на 2019-2021 роки. Раніше повідомлялося про досягнення значної економії при закупівлі нафтопродуктів. Зокрема, в січні-червні 2020 року завдяки зваженій закупівельній політиці та сприятливій ціновій кон’юнктурі ринку, компанія зекономила близько 1 млрд грн по відношенню до планових завдань із закупівлі дизельного пального на 2020 рік.