Друк
28.02.2020

Нові методи роботи з вантажовідправниками дадуть змогу підвищити ефективність перевезень, – Андрій Рязанцев

Результати першого голландського аукціону Укрзалізниці в системі ProZorro.Продажі, новий договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом та новий порядок визначення плати за користування власними вагонами Укрзалізниці – актуальні питання, які представники Укрзалізниці обговорили з учасниками ринку на нараді, що відбулася 27 лютого в головному офісі компанії.


Зокрема, під час зустрічі представники Укрзалізниці детально роз’яснили партнерам механізм проведення голландських аукціонів через електронну торгову систему ProZorro.Продажі для розподілу вантажних вагонів компанії між клієнтами методом покрокового зниження ціни та закликали активніше брати участь у таких торгах.

Представники компанії поінформували, що 26 лютого Укрзалізниця провела перший голландський аукціон, під час якого компанія мала змогу випробувати процедуру торгів. На аукціон були виставлені 6 маршрутів та 400 вагонів-зерновозів повагонними відправками по 5 і по 10 вагонів. За результатами аукціону Укрзалізниця реалізувала 10 % повагонних відправок – 5 лотів загалом на 40 вагонів. При цьому базова ставка на зерновози в 1136 грн була знижена до 727 – 738 грн.

«Під час першого голландського аукціону, оголошеного Укрзалізницею в ProZorro.Продажі, ми не побачили високої активності учасників. Ймовірно, це пов’язано з тим, що не всі користувачі були обізнані про механізми їх проведення. Тож на нараді з учасниками ринку ми детально роз’яснили їм особливості проведення таких аукціонів. Вони полягають в тому, що спочатку оголошується найвища ціна на послугу, а потім ставки знижуються до тієї, на яку погодиться перший покупець, якому в результаті й продається послуга. Такі аукціони, що проходять за один день, дозволять клієнтам більш оперативно забезпечити перевезення своїх вантажів вагонами Укрзалізниці», — прокоментував директор з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

Він також зауважив, що сьогодні, в умовах профіциту вагонів-зерновозів на ринку залізничних перевезень, особливо в період міжсезоння, Укрзалізниця активно продаватиме вагони власного парку саме через голландські аукціони. При цьому на них виставлятимуться не лише зерновози, а й піввагони компанії, попит на які також залежить від сезону перевезень певної продукції. Так, днями Укрзалізниця виставила на голландський аукціон 400 піввагонів та три маршрути. «Ми бачимо, що кількість приватного парку вагонів вантажовласників на ринку залізничних перевезень дедалі збільшується. Тож якщо ми хочемо залишити за собою значний сегмент, у тому числі в повагонних перевезеннях, ми повинні якісно і швидко реагувати на зміни вартості послуг на ринку. І саме проведення голландських аукціонів є першим кроком до більшої гнучкості Укрзалізниці в питання ціноутворення», — зазначив Андрій Рязанцев.

При цьому в компанії наголошують, що маршрутизація є і залишатиметься найбільш ефективним способом організації перевезень вантажів. Тож на майданчику ProZorro.Продажі клієнтам пропонуватимуться здебільшого маршрутні відправки. Крім того, в компанії повідомили, що спільно з ProZorro планують створити й інші мобільні інструменти для розподілу вантажних вагонів серед клієнтів. Так, вже в цьому році мають намір започаткувати ще кілька нових продуктів – зручних для користувачів і таких, що відповідають вимогам з організації перевезень вантажів. Це важливі кроки, які дозволять у перспективі розподіляти весь вагонний парк Укрзалізниці виключно через електронну торгову систему.

Щодо запровадження з 1 квітня цього року нового договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, який вперше буде підписуватися між перевізником та вантажовідправником в електронному вигляді, Андрій Рязанцев зауважив, що документ активно обговорювався з ринком упродовж більш як півтора року. Відтак в ньому враховано більшість пропозицій ринку.

«Цей договір буде більш гнучким і більш простим для акцептування сторонами, і в разі наявності нових пропозицій до змін, ми готові їх обговорювати. Розуміємо, що ситуація на ринку постійно змінюється, і тому маємо відповідно реагувати на ці зміни. Це стало консолідованою позицією учасників наради», — прокоментував Андрій Рязанцев.

Укрзалізниця запропонувала вантажовідправникам направляти нові пропозиції до договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом. Усі звернення будуть розглянуті й враховані, якщо це стосуватиметься не окремих вантажовідправників, а всіх учасників ринку, — зауважили в компанії.