Друк
19.12.2019

У 2019 році Укрзалізниця капітально відремонтувала 7 електропоїздів і вклала майже 400 млн грн у приміські перевезення, — Євген Кравцов

Укрзалізниця оновлює електропоїзди для забезпечення затребуваних приміських перевезень пасажирів. За 11 місяців 2019 року компанія капітально відремонтувала 7 складів, із яких продовжила термін служби 6 електропоїздам на 22 роки. Про це повідомив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

 

Усі роботи з модернізації електропоїздів здійснюються на власних потужностях — Київському електровагоноремонтному заводі. Компанія на оновлення приміських поїздів за 11 місяців уже спрямувала 387 млн грн і до кінця року виконає ремонтні роботи ще на 134 млн грн. Модернізація одного електропоїзда обходиться в 10 разів дешевше, ніж придбання нового складу.

Серед відремонтованих цьогоріч електропоїздів 3 склади надійшли на Південно-Західну залізницю. Із них 2 забезпечують прискорені приміські перевезення на дільницях Київ — Роток, Київ — Фастів, Київ — Шепетівка, а один використовується в регіональному сполученні на дільницях Київ — Конотоп, Шостка, Київ — Зернове, Київ — Ворожба.

Також по одному складу надійшло на регіональні філії: Донецьку, Львівську, Одеську та Південну залізниці. Вони задіяні в загальному обігу приміських пасажирських перевезень.

До кінця 2019 року планується виконати капітальний ремонт з продовженням терміну служби ще 2 електропоїздів для регіональних філій «Львівська залізниця» та «Південно-Західна залізниця».

При капітальних ремонтах електропоїздів суттєво оновлено їх салон, відремонтовано системи вентиляції та обігріву, туалетне обладнання, вікна, двері у вагонах. Окремі склади обладнані сучасними системами сповіщення пасажирів, облаштовані новими сидіннями з покращеними ергономічними властивостями. Для підвищення рівня комфорту пасажирів в електропоїздах замінено низку вузлів і агрегатів, світлосигнальне обладнання та інше. Також модернізовано систему освітлення салонів вагонів електропоїзда: облаштована «світлова лінія» зі світильниками на базі світлодіодів, встановлені електронні маршрутні вказівники на лобових частинах головних вагонів, електронна нумерація вагонів. Залізничники сподіваються, що пасажири ставитимуться до рухомого складу відповідно — дбайливо та охайно, що дозволить зберегти комфорт перевезень.

Через високий обсяг зношеного та застарілого парку приміського рухомого складу в найближчі три роки негайної заміни потребують 77 електропоїздів та 37 дизель-поїздів.

Укрзалізниці в цьому питанні необхідна державна підтримка — виділення бюджетних коштів на придбання приміського рухомого складу, як це передбачено нормами Закону України «Про залізничний транспорт», або передача його на баланс місцевих органів влади, оскільки вони є замовниками послуги.

Також для своєчасного оновлення парку необхідне відшкодування залізничному перевізнику витрат на здійснення приміських перевезень за соціальними, державно регульованими тарифами. За 10 місяців збитки в приміському секторі склали 5,4 млрд грн, серед яких заборгованість за перевезення пільгових категорій пасажирів — 339,6 млн грн.

Нагадаємо, Укрзалізниця щороку в приміському сполученні перевозить понад 100 млн пасажирів.