Друк
08.11.2019

Укрзалізниця працює над побудовою ефективного процесу управління та розпорядження майном, — Артур Резнік

АТ «Укрзалізниця» працює над побудовою максимально простого, ефективного та швидкого процесу управління та розпорядження майном. Про це повідомив директор з правових питань та майнової політики компанії Артур Резнік.

 

«Справа у тому, що сьогодні ми позбавлені гнучкості в цьому питанні, що є результатом бюрократичної зарегульованості. Ми не маємо змоги ефективно управляти майном, адже підготовка до продажу якогось активу займає півроку. Ми розробили проєкт змін до постанови про розпорядження майном, який суттєво спрощує процес розпорядження майном, розширює компетенцію правління та наглядової ради, зменшуючи навантаження на Кабінет Міністрів», — сказав він у інтерв’ю проєкту «12 облич стратегії Укрзалізниця».

Говорячи про приватизацію активів у рамках реструктуризації АТ, Артур Резнік підкреслив, що на сьогоднішній день є можливість розглядати її тільки в контексті продажу міноритарного пакету вантажного оператора, що дозволить залучити інвестиції в галузь, які не потребуватимуть виплат.

«Оператор інфраструктури не може бути приватизований, адже йдеться про стратегічні об’єкти держави, її обороноздатність, перевезення небезпечних вантажів тощо. Пасажирський оператор сьогодні збитковий, тому наразі менш привабливий з точки зору приватизації», — додав він.

Ще одним можливим механізмом розпорядження майном Артур Резнік назвав концесію, проте додавши, що попередній закон про концесію містив доволі складну процедуру, реалізувати яку на практиці було майже неможливо.

«Сьогодні ми отримали нову редакцію закону про концесію, однак досвіду її застосування поки не маємо. Це абсолютно новий проєкт, що має пройти апробацію і підтвердити свою ефективність», — констатував він.

Крім концесії, за словами Артура Резніка існують й інші варіанти залучення приватного бізнесу до процесу розпорядження активами Укрзалізниці. Наприклад, прозора оренда площ, яка могла б вирішити багато питань «тут і тепер».

«Якщо концесія — це радше стратегічна перспектива із розвитку вокзального комплексу, то оренда — це тактична історія. Не варто також забувати, що концесійні проєкти характеризуються масштабністю, передбачають суттєву розбудову існуючої інфраструктури, залучення багатьох сторін — від місцевих рад до потужних приватних інвесторів», — резюмував директор з правових питань та майнової політики АТ «Укрзалізниці».