Друк
22.10.2019

На залізничну інфраструктури та її розвиток необхідно 108 млрд грн на рік, – Ремігіуш Пашкевич

Для утримання залізничної інфраструктури та її подальшого розвитку необхідно приблизно 108 млрд грн на рік. Про це повідомив член правління АТ «Укрзалізниця» Ремігіуш Пашкевич в інтерв’ю проєкту «12 облич стратегії Укрзалізниці».

За його словами, сьогодні інфраструктура потребує той рівень CAPEX, який дозволить на базовій мережі – близько 19 000 км – відновити технологічні параметри інфраструктури. «Сьогодні у нас приблизно 5 000 км базової мережі характеризуються простроченим зношенням і потребують реконструкції. Додайте до цього ще й інвестиції в автоматизацію залізниці», – зазначив Ремігіуш Пашкевич.

Для порівняння: інфраструктурна мережа Польщі, яка майже еквівалентна Україні, але знаходиться у значно кращому стані, потребує 3,5 млрд доларів США (близько 88 млрд грн). 

Крім того, член правління нагадав, що Укрзалізниця – це єдина компанія в Європі, а радше у світі, яка сплачує податок на землю, що знаходиться під інфраструктурою. «Це абсурд. Податок на землю під інфраструктурою повинен бути «нуль», і це має бути закріплено на законодавчому рівні. Ми комунікуємо з цього приводу з представниками політичного істеблішменту, пояснюємо нашу позицію. Більше того, ми готові кошти, що сплачуються як податок на землю до місцевих бюджетів, у пропорції 1:1 спрямувати на розвиток інфраструктури», – зауважив Ремігіуш Пашкевич.