Друк
23.04.2019

Сервісне обслуговування локомотивів GE розраховане на 8 років та дешевше самостійного обслуговування існуючих серій тепловозів, — Антон Саболевський

Укрзалізниця планує закупити послуги із сервісного обслуговування 30 магістральних вантажних тепловозів GE серії ТЕ33АС. Такою є світова практика, що дозволяє забезпечити максимально ефективне використання локомотивів протягом всього терміну їх служби. Про це розповів директор із стратегічного розвитку та інвестиційної політики АТ «Укрзалізниця» Антон Саболевський.

Очікувана вартість закупівлі послуг зазначена у системі Prozorro складає  895,2 млн грн (з ПДВ). Період постачання послуг – до 31 грудня 2027 року, тобто 8 років.

Договір включатиме не лише обслуговування тепловозів, а й планові та позапланові ремонти та постачання запчастин для них.

За словами Антона Саболевського, вартість 1 км пробігу нового локомотива за сервісним обслуговуванням дешевша за самостійне обслуговування компанією  існуючих в Укрзалізниці серій тепловозів. Зокрема, для ТЕ33АС – це 0,61 долл. США, тоді як для  тепловозів 2ТЕ116 – це 1,1 долл. США. «Для Укрзалізниці важливо забезпечити надійність нової техніки та здійснити заплановані обсяги перевезень. Обслуговування локомотивів GE в рік обійдеться орієнтовно в 120 тис. долл. США, тоді як, приміром, обслуговування тепловозів Siemens у Литві – обходиться в  200 тис. долл. США на рік», – зауважив Антон Саболевський.

За його словами, за договором фінансового лізингу, Укрзалізниця має зобов’язання належно зберігати і експлуатувати локомотиви ТЕ33АС. «Найбільші гарантії надійності та якості обслуговування тепловозів GE, підтримки їх у технічно-справному стані, вчасного виконання ремонтів та постачання запчастин для цього може дати компанія, що спеціалізується на виконанні цих робіт, тому і проводимо закупівлю послуг. Це забезпечить можливість оперативно виконувати планові види обслуговування та у короткі терміни здійснювати  непланові ремонти, уникати простоїв тепловозів через їх несправність. Ми зможемо мінімізувати ризики невчасної закупівлі та поставки запасних частин і обладнання, а також їх не відповідної якості.  Також захистимо компанію від втрати гарантійних зобов’язань виробника тепловозів через невідповідні дії обслуговуючого персоналу товариства», — пояснив Антон Саболевський.

Крім того, він нагадав, що за аналогічним контрактом обслуговуються та успішно працюють швидкісні поїзди Hyundai Rotem. «Світовій досвід свідчить, що залізничні компанії, а також оператори тягового рухомого складу переходять на систему сервісного обслуговування рухомого складу власного виробництва, чим забезпечують максимальне ефективне використання локомотивів протягом всього терміну їх служби. Активними гравцями на цьому ринку є такі компанії-виробники локомотивів, як: «Bombardier Transportation», «Alstom Transport», «General Electric Transportation Systems», «Siemens Mobility» та інші», – резюмував він.