Друк
18.03.2019

Сплативши у 2018 році понад 20 млрд грн податків до бюджетів усіх рівнів і державних цільових фондів, Укрзалізниця увійшла до десятки лідерів рейтингу найбільших платників податків, — Андрій Рязанцев

У 2018 році Укрзалізниця сплатила понад 13 млрд грн податків до державного та місцевого бюджетів і 7,4 млрд грн єдиного соціального внеску. За таких обсягів податкових відрахувань Укрзалізниця посіла місце у десятці лідерів загального рейтингу ТОП-200 платників податків країни та перше місце серед підприємств транспортної галузі. Про це повідомив директор з економіки і фінансів Укрзалізниці Андрій Рязанцев.

 

За словами Андрія Рязанцева, загалом торік Укрзалізниця сплатила у вигляді податків та обов‘язкових платежів, у тому числі соціальних, близько 45% від створеної доданої вартості компанії. «Це досить високий показник, адже в середньому в Україні податкове навантаження із соціальними нарахуваннями складає 37-38%, у країнах західної Європи — 41%, а в такій розвиненій країні, як Японія, — взагалі менше 22%», — розповів Андрій Рязанцев.

Він також повідомив, що у 2019 році Укрзалізниця матиме додаткове податкове навантаження, пов’язане зі сплатою земельного податку. В Укрзалізниці підрахували, що у зв’язку зі збільшенням майже в 4 рази коефіцієнту зі сплати земельного податку у 2019 році компанія має сплатити 4,2 млрд грн земельного податку. Для порівняння: торік сплачено 1,2 млрд грн податку на землю. «У цьому році маємо додатково сплатити 3 млрд грн податку на землю, а це ще близько 6-7% до показника податкового навантаження. Отже, загальне податкове навантаження на Укрзалізницю у 2019 році слід очікувати вже на рівні 51-52%. Цей показник значно перевищує рівень податкового навантаження Японії, країн західної Європи та впритул наближений до показників США та Швеції», — повідомив Андрій Рязанцев.

Він наголосив, що в жодній країні залізниця не сплачує податок на землю, у тому числі в сусідніх Польщі, Білорусі та інших. Тож у ситуації, коли держава зацікавлена збільшити податкове навантаження для отримання додаткових доходів, а підприємства, навпаки, прагнуть його знизити, потрібен певний компроміс. «Необхідно встановлювати оптимальне податкове навантаження, щоб платники податків відносно безболісно для своїх фінансів погоджувалися сплачувати встановлені платежі, отримуючи за це адекватні суспільні послуги», — зазначив Андрій Рязанцев.

Нагадаємо, що відповідно до змін у Податковому кодексі України, з 01.01.2019 року залізнична галузь повністю позбавлена пільги зі сплати земельного податку в розмірі 25% нарахованого податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 277 Кодексу. Загалом у користуванні Укрзалізниці знаходиться близько 134 тис. га землі.