Друк
21.12.2018

Фінансування на ремонт локомотивів буде збільшено вдвічі за умови індексації тарифів, – Антон Саболевський

Індексація тарифів на вантажоперевезення у 2019 році дозволить збільшити кошти на ремонт локомотивів на 50% до 3,1 млрд грн. Порівняно з 2018 роком Укрзалізниця готова вдвічі збільшити фінансування на такі цілі. Про це повідомив директор зі стратегічного розвитку АТ «Укрзалізниця» Антон Саболевський.

 

Укрзалізниця зможе вирішити питання забезпечення локомотивами в достатній кількості для перевезення вантажів лише за умови збільшення доходів. Одним із таких чинників є кореляція тарифів на вантажоперевезення з індексом цін виробників промислової продукції. Про це розповів директор зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики АТ «Укрзалізниця» Антон Саболевський.

«Учасники ринку перевезень мають усвідомити, що доки буде тарифне протистояння, з тягою змін не відбудеться. Востаннє тарифи на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України було проіндексовано на 15% 31 жовтня 2017 року. За цей час собівартість вантажоперевезень значно збільшилася, наприклад, дизпальне здорожчало на 30%, електроенергія – на 15%. Щороку динаміка зміни залізничних тарифів відстає від індексу цін виробників, що обертається хронічним дефіцитом інвестицій на суттєве оновлення локомотивів та інфраструктури порівняно з потребою», – зауважив Антон Саболевський.

Тим часом за 11 місяців цього року Укрзалізниця здійснила капітальних вкладень більше, ніж отримала коштів від індексації тарифів, що надходять на окремий інвестиційний рахунок, зокрема капвкладень 11,8 млрд грн, а на інвестрахунку 6,2 млрд грн.

Оскільки індекс цін виробників (ІЦВ) промислової продукції навіть з урахуванням індексації залишається вищим, ніж зростання вартості залізничних перевезень, у 2019 році Укрзалізниця ініціює індексацію на ІЦВ за підсумками 2018 року на 16,6 % на початку 2019-го та поетапну індексацію тарифів за 2019 рік.

За словами Антона Саболевського, доходи від перевезень вантажів у доларовому еквіваленті значно зменшилися, а враховуючи великий ступінь зношеності парку локомотивів та здорожчання вартості комплектуючих і запчастин, ремонти локомотивів зростають у ціні. Для забезпечення економіки України потреба сьогодні не стільки у збільшенні вагонів на ринку, скільки в забезпеченні тягою.

«Порівнюємо 2012 рік і 2017 рік. У 2012 році доходи від перевезень вантажів 5,2 млрд доларів, у 2017 році, на жаль, 2,4 млрд доларів. Середньорічний тариф за перевезення 1 тонни вантажу у 2012 році становив майже 9 доларів, а зараз на одній тонні ми заробляємо в середньому 5 доларів. І суттєво вплинуло на зменшення доходів скорочення обсягів транзитних перевезень. Відповідно, витрати на одиницю експлуатованого парку локомотивів зменшилися в середньому від 30 до 60%», – зауважив Антон Саболевський.

Через старіння парку локомотивів також зростає частота позапланових видів ремонту тягового рухомого складу. Так, за 11 місяців 2018 року вже сталося 7717 випадків, тоді як за відповідний період минулого року 5524 випадки, що додатково відволікає кошти компанії на повернення локомотивів в експлуатацію.

 

Довідка: відсоток зносу інвентарного парку магістральних електровозів складає 93%, магістральних тепловозів 100%.