Друк
23.06.2017

Укрзалізниця закликає ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ постачати дизпальне згідно з умовами контракту

ПАТ «Укрзалізниця» закликає ПП «ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ» постачати дизельне пальне для потреб галузі згідно з укладеним контрактом. Намагання приватного підприємства безпідставно підняти ціну завдають збитків державному перевізнику та шкодять перевізному процесу.

 

ПП «ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ» має діючий контракт із філією «ЦЗВ» на постачання 10 тис. тонн дизельного палива, який укладено 28.02.2017. Однак приватне підприємство відмовилось виконувати умови контракту, мотивуючи це низькою ціною, та вимагало підняти ціну до 21 671,28 грн /т (пропозиція від 19.06.2017). У той час як за даними OilNews оптові ціни опустилися нижче 20 500 тис. грн/т. Таке економічно необгрунтоване підвищення одразу було б розцінено правоохоронними органами як завдання збитків державному підприємству в розмірі понад 11 млн грн.

14 червня 2017 року філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» надала рознарядку ПП «ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ» на відвантаження 10 тис. тонн пального. За умовами договору з ПП «ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ» ця рознарядка мала бути виконана до 20 червня 2017 включно. Однак жодної тонни пального відвантажено не було. А 21 червня, коли філія «ЦЗВ» вже могла виставити штрафні санкції за її невиконання, було отримано рішення суду за позовом ПП «ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ» щодо підняття ціни, відповідно до якого сторонам заборонено вчиняти будь-які дії відносно цього контракту.

Окремі постачальники дизпального для потреб Укрзалізниці зважають на ринкову ціну тільки в разі її збільшення й відмовляються корегувати ціну поставок, коли відповідна ринкова ціна знижується.

Для запобігання таким некоректним ініціативам постачальників 3 квітня 2017 року філія «ЦЗВ» ПАТ «Укрзалізниця» оголосила закупівлю 90 000 тонн дизельного пального із застосуванням формульного підходу до перегляду ціни. Однак ПП «ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ» та ще двоє постачальників подали скаргу до АМКУ, маючи на меті змусити Укрзалізницю виключити формулу з тендерної документації. Такі дії ПАТ «Укрзалізниця» розцінює як спроби завадити встановленню гнучких та справедливих цін на дизельне пальне.