Друк
24.05.2017

«Вперше в історії Укрзалізниці розкриваємо проект фінансового плану для громадськості, партнерів та інвесторів», – Войцех Балчун

ПАТ «Укрзалізниця» продовжує політику відкритості та оприлюднює проект консолідованого фінансового плану ПАТ «Укрзалізниця» на 2017 рік. Тарифи на пасажирські залізничні перевезення у цьому році індексуватися не будуть, а на вантажні перевезення в межах України індексація проектом фінплану передбачена з червня. ПАТ «Укрзалізниця» розраховує отримати прибутковий фінансовий результат за міжнародними стандартами фінансової звітності.

 За словами голови правління Войцеха Балчуна,  проект консолідованого фінансового плану вперше розраховано із застосуванням міжнародних стандартів фінансової звітності, а фінансовий результат становитиме на кінець 2017 року 1,2 млрд грн прибутку, що стане найкращим результатом за останні кілька років. Для порівняння у 2015 році  збиток склав 16,8 млрд грн, у 2016 році збиток склав 7,3 млрд грн.

«Сьогодні ми зробили найбільш значущий крок у збільшенні нашої інформаційної прозорості. Вперше в історії Укрзалізниці, а можливо і в історії державних підприємств розкриваємо проект фінансового плану для громадськості, партнерів, інвесторів», –прокоментував голова правління компанії Войцех Балчун.

Проектом консолідованого фінансового плану передбачені доходи у сумі 82,9 млрд грн., в тому числі від перевезень – 79,6 млрд грн. Витрати заплановані на рівні  81,7 млрд грн,  з яких витрати від перевезень – 65,9 млрд грн. Чистий прибуток 1,2 млрд грн, а EBITDA – 23,4 млрд грн.

Доопрацьованим варіантом фінансового плану у порівнянні з попереднім проектом, передбачене покращення показників ефективності операційної діяльності: передбачено збільшити доходи від допоміжного виробництва на 320,9 млн грн та інші операційні доходи на суму 672,7 млн грн. Паралельно з цим передбачено зменшити витрати на електроенергію в сумі 438 млн грн, витрати на сировину та основні матеріали на 1857,7 млн грн, переважно за рахунок зниження вартості закупівлі та підвищення якості. Також зменшаться фінансові витрати на 808,4 млн грн за рахунок проведення виваженої кредитної політики, адміністративні витрати - на 150,6 млн грн. Разом із зменшенням амортизації загальна сума витрат зменшиться на 4,1 млрд грн. Щодо статей, за якими очікується збільшення витрат, то це фонд оплати праці на суму 1230 млн грн та податок на землю на 277,2 млн грн у зв’язку зі збільшенням граничних показників ставок земельного податку.

 «У доопрацьованому проекті фінансового плану не передбачається індексація тарифів на пасажирські перевезення. Натомість маємо потребу у індексації тарифів на вантажні перевезення – з червня цього року на 22,5%. Такі крокі дозволять нам здійснити найбільші капітальні вкладення за всю історію діяльності залізничного транспорту – 22,7 млрд грн. Причому більша частина коштів піде на вирішення найгостріших проблем – оновлення рухомого складу», – повідомив голова правління компанії. За словами Воцеха Балчуна, реалізація планів Укрзалізниці щодо капітальних інвестицій забезпечить робочі місця на виробничих потужностях в Україні та сприятиме загальному пожвавленню вітчизняної економіки.

«Ринок – це пошук компромісів та рівноваги, тому маємо домовитися з бізнесом про індексацію тарифів. Ми демонструємо відкритість та готовність до діалогу і розраховуємо на зустрічний крок з боку наших партнерів. Якщо індексація не відбудеться, то ПАТ «Укрзалізниця» вимушена буде згорнути свої програми капітальних інвестицій, що призведе до негативних наслідків для України в цілому», – зауважив очільник Укрзалізниці.