Друк
20.04.2017

У 2017 році Укрзалізниця на оновлення рухомого складу планує спрямувати 12,5 млрд грн, - Іренеуш Василевський

ПАТ «Укрзалізниця» планує суттєво збільшити інвестиції в оновлення рухомого складу – зокрема, у поточному році спрямувати на ці цілі понад 12,5 млрд грн. Про це сьогодні в Києві під час II Українського інфраструктурного форуму повідомив член правління товариства Іренеуш Василевський.

 

За словами Іренеуша Василевського, надзвичайно важливо зупинити тенденцію зменшення кількості вантажних вагонів та локомотивів і почати збільшувати робочий парк. Він розповів, що у 2017 році парк вантажних вагонів планується оновити за рахунок майже 9 тисяч нових – це і закупівля у виробників, і виготовлення на власних заводах-філіях. Зокрема, вже до кінця цього тижня буде повторно оголошено тендер на виготовлення майже 2,5 тисяч піввагонів. Також, за його словами, планується придбати і 50 пасажирських вагонів.

Окрім того, ПАТ «Укрзалізниця» модернізуватиме рухомий склад для продовження терміну експлуатації – окупність інвестицій у модернізацію локомотивів у 3-4 рази швидша, ніж у їх придбання. «Ми виходимо з фінансових можливостей Укрзалізниці та потреб ринку. До того ж субсидуємо пасажирські перевезення за рахунок вантажних. Основними джерелами для інвестицій є власні та залучені кошти, також для інвестицій необхідно індексувати тарифи. За прогнозами, якщо це відбудеться з червня, то галузь може отримати майже 7 млрд додаткових надходжень. Ми зобов’язалися, що кожна гривня від підвищення тарифів буде обліковуватися на окремому рахунку й буде спрямована на інвестиції», – зазначив Іренеуш Василевський. Він також зауважив, що зростають ціни на виготовлення вагонів та вартість ремонту рухомого складу. Але якщо вдасться реалізувати п’ятирічну програму оновлення рухомого складу, що її наприкінці минулого року прийняло правління товариства, то до 2021 року включно вантажний рухомий склад буде оновлено на 50%.

«Ми бачимо за підсумками першого кварталу цього року, що обсяги вантажних перевезень зростають, змінюються напрямки перевезень, довшою стає відстань. Це означає, що потреба в рухомому складі теж збільшується. За п’ять років, починаючи з 2017-го, ми хочемо спрямувати на оновлення рухомого складу 86,5 млрд грн – на придбання локомотивів, пасажирських і вантажних вагонів та моторвагонного рухомого складу, а також модернізацію. Реалізовувати інвестиційну програму ми вже почали наприкінці 2016 року. Зокрема, робочий парк вантажних вагонів вже збільшили на 5%, бо на 1 вересня 2016 року була найгірша ситуація – 60 тис. вантажних вагонів у робочому парку. І це результат того, що їх кількість щорічно зменшувалася. Нам вдалося це зупинити», – розповів Іренеуш Василевський.

«Наше завдання – уніфікувати рухомий склад, змінити систему його утримання та підвищити ефективність використання вагонів і локомотивів. Учасники транспортного ринку повинні пам’ятати, що ¾ рухомого складу – зношені. Тому необхідні великі інвестиції для швидкого оновлення парку», – додав член правління ПАТ «Укрзалізниця».

Загалом у 2017 році Укрзалізниця планує спрямувати понад 22 млрд грн капітальних інвестицій у придбання та модернізацію рухомого складу, капітальне будівництво й інфраструктуру. 

Довідка:

Програма оновлення рухомого складу на 2017- 2021 рр.

Пріоритетним напрямком інвестиційної діяльності ПАТ «Укрзалізниця» є оновлення залізничного  рухомого складу. Джерелами для інвестицій є переважно власні та залучені кошти. Правлінням товариства 29.11.2016 схвалена Програма оновлення рухомого складу до 2021 року. Її мета за 5 років оновити шляхом придбання, модернізації та капітальних ремонтів тяговий рухомий склад, пасажирські та вантажні вагони, електро- та дизель-поїзди і рейкові автобуси.

За програмою загальна потреба у фінансуванні складає 108,3 млрд. грн., з яких: 

86,5 млрд грн на придбання рухомого складу

-          локомотивів - 262 од. на суму 35,9 млрд. грн.;

-          вантажних вагонів - 35773 од. на суму 30,8 млрд. грн.;

-          пасажирських вагонів - 440 од. на суму 9,3 млрд. грн.;

-          моторвагонного рухомого складу - 46 од. на суму 10,5 млрд. грн;

та 21,7 млрд грн на капітальний ремонт та модернізацію локомотивів - 898 од. (403 вантажні, 212 пасажирських, 283 маневрових) на суму 8,1 млрд. грн.;

-          вантажних вагонів- 57510 од. на суму 5,5 млрд. грн.;

-          пасажирських вагонів - 696 од. на суму 5,9 млрд. грн.;

-          моторвагонного рухомого складу - 430 од. на суму 2,2 млрд. грн.

Реалізація програми триває, у 2016 році придбано 9 пасажирських вагонів (виробництва КВБЗ), побудовано 1048 вантажних вагонів (1020 піввагонів та 28 обкотишовозів), із них  на власних заводах-філіях 370 піввагонів та обкотишовози, здійснили реконструкцію 213,6 км колії та уклали нових 252 комплекти стрілочних переводів.

Очікується, що у 2017 році капітальні інвестиції складуть 22,7 млрд грн, з яких 8,1 млрд грн – на придбання рухомого складу, 4,3 млрд грн – на його модернізацію, 5,06 млрд грн – на капітальне будівництво, 0,8 млрд грн – на модернізацію контактної мережі, пристроїв диспетчерської централізації та ін.

У 2017 році  загалом планується:

- придбати 50 пасажирських вагонів (43 купейних і 7 вагонів-трансформерів)- це найбільша партія за останні 9 років. Уже придбано 12 вагонів (7 трансформерів та 5 купейних). Окрім цього, у 2017 році Укрзалізниця планує здійснити капітально-відновлювальний ремонт 157 пасажирських вагонів, переважно купейних, і 250 плацкартних вагонів обладнати новими екологічними туалетними комплексами та системами кондиціювання повітря. Триває тендер з придбання 6 дизель-поїздів.

- план придбання 8,9 тис. нових вантажних вагонів- це найбільша річна партія вантажних вагонів за усю історію Укрзалізниці! На трьох заводах-філіях товариства (Дарницькому, Стрийському та Панютинському) у 2017 році заплановано збудувати 3000 вантажних вагонів, із яких у першому кварталі збудовано 134 вагони. Також найближчим часом планується повторно оголосити тендер на закупівлю 2400 вантажних вагонів у вагонобудівних заводів України і розглядається питання додаткового замовлення таких вагонів. Окрім того, передбачається за кредитні кошти ЄБРР замовити у 2017 році будівництво ще 2890 вантажних вагонів.

У 2017 році заплановано модернізувати 12 тисяч вантажних вагонів  з продовженням терміну служби.

-   Також у 2017 році планується здійснити капітальний ремонт 200 локомотивів, в тому числі 92 з подовженням терміну служби. Зокрема:

ПрАТ «Дніпропетровський ТРЗ» – 76 тепловозів;

ПрАТ «Запорізький ЕРЗ» – 88 електровозів;

ПрАТ «Львівський ЛРЗ» – 36 електровозів.

Укладено договори для виконання капітальних ремонтів та модернізацій локомотивів за цінами 2016 року.

-  Окрім того, заплановані у 2017 році важливі інфраструктурні проекти:

Продовження будівництва Бескидського тунелю – восени вже укладатимуться колії в середині,

Реконструкція та електрифікація дільниці Долинська-Миколаїв, початок робіт з електрифікації за власні (19,4 млн) та кредитні кошти  (150 млн грн).

Електрифікація дільниці Ковель-Ізов-Держкордон (проектування).

Будівництво другої парної колії напрямку Комиш-Зоря-Волноваха на дільниці Розівка-Зачатівка.

Реконструкція 261 км колії та 209 комплектів стрілочних переводів.