Друк
24.02.2017

Ціни на нові напіввагони підтверджені ринком та собівартістю виготовлення на власних потужностях, - Іренеуш Василевський

Укрзалізниця пропонує економічно обґрунтовану очікувану вартість закупівлі напіввагонів. Вона відповідає тенденціям ринку та доведена собівартістю  виготовлення на власних виробничих потужностях товариства. Компанія вважає необ’єктивними звинувачення одного з виробників у заниженні ціни напіввагонів, що вказана у тендерах філії «Дарницький вагоноремонтний завод» в електронній системі публічних закупівель «ProZorro», які були оголошені  18 січня. Про це повідомив член правління ПАТ «Укрзалізниця» Іренеуш Василевський.


Як зазначив член правління товариства, ПАТ «Укрзалізниця» виконуватиме програму оновлення рухомого складу та незалежно від результатів тендерів збудує на власних потужностях у 2017 році не менше 3 тис. напіввагонів.

Компанія відкидає публічні закиди у несправедливих цінах на нові напіввагони і не згортатиме співпраці із національними товаровиробниками для оновлення рухомого складу.  «ПАТ Укрзалізниця здійснює моніторинг ринку і очікувана вартість, яка зазначена  у  тендерах, що тривали 20 та 24 лютого 2017 року,  на закупівлю  загалом 3 тис. напіввагонів, була збільшена порівняно з попередніми відкритими торгами з 792,6 тис. грн до 833 тис. грн без ПДВ за одиницю», - розповів Іренеуш Василевський.

Середньоринкова вартість одного напіввагона на ринку України у грудні 2016 року – січні 2017 року становила  29 – 30 тис. дол. США (або 814 – 843 тис. грн. без ПДВ за курсом НБУ). Такі дані наводить видання «Промышленные грузы», а комерційна пропозиція одного з національних виробників на виготовлення одного напіввагона у 2017 році складала 800 тис. грн. без ПДВ.

Інший національний виробник, за оперативними даними, у січні 2017 року, реалізовував напіввагони за ціною 830 тис. грн. без ПДВ, тобто в межах оголошеної вартості. Тому викликає подив та обставина, що зараз будівництво одного напіввагона для Укрзалізниці оцінюється у 1042860 грн.

Минулого року за результатами відкритих торгів були укладені  договори  з трьома вітчизняними виробниками вантажних вагонів на закупівлю 650 напіввагонів за ціною від 814,1 тис. грн. до 814,5 тис. грн. без ПДВ. Після проведення переговорів із заводами-виробниками ціни було знижено до 792,6 тис. грн. без ПДВ та укладено відповідні додаткові угоди на поставку вагонів, які у грудні 2016 року були  введені в експлуатацію.

Крім того, філіями ПАТ «Укрзалізниця» побудовано у 2016 році на власних виробничих потужностях 370  напіввагонів та ще 54 напіввагони виготовлено вже у січні 2017 року.  Собівартість їх виготовлення в 4 кварталі 2016 року склала 781 тис. грн. без ПДВ.

«Враховуючи перенесення в часі рішення щодо індексації тарифів на перевезення та, як наслідок цього, необхідність внесення змін у фінансовий план товариства на 2017 рік , ще не прийнято рішення чи та коли відбудеться наступний тендер на закупівлю напіввагонів. Також ми проводимо аналіз можливості збільшення виробництва напіввагонів на власних потужностях з точки зору економічної ефективності та максимально раціонального використання ресурсів Укрзалізниці», - зазначив Іренеуш Василевський.

 

Довідка:

В Україні на даний час жоден вагонобудівний завод не виготовляє інноваційні вантажні вагони, а саме з міжремонтним періодом (деповський ремонт після деповського по пробігу) 4 роки або 360 тис. км пробігу.

Для збільшення робочого експлуатаційного парку вантажних вагонів ПАТ «Укрзалізниця» здійснює їх ремонт за технічним станом, а виключає з парку лише за технічним рішенням експертної організації з урахуванням фактичного технічного стану, а не лише пробігу та терміну експлуатації. Таким чином та завдяки поповненню новими наразі робочий парк вантажних вагонів Укрзалізниці збільшено до понад 70 тисяч одиниць, зокрема з жовтня минулого року він збільшився на 3800 вантажних вагонів.