Друк
15.02.2017

Індексація тарифів на вантажні перевезення – вимога зростаючої економіки України

За умови індексації тарифів на вантажні перевезення ПАТ «Укрзалізниця» в цьому році зменшить дефіцит вантажних вагонів. Зокрема, передбачено побудувати понад 9 тис. піввагонів. Крім того, планується переобладнати під перевезення зернових ще 1 тис. одиниць рухомого складу. Таку перспективу окреслив член правління ПАТ «Укрзалізниця» Марек Залєсний у ході круглого столу на тему «Вплив тарифної політики на промисловість та економіку», що відбувся у Верховній Раді України в Києві.

 

Як наголосив Марек Залєсний, без подолання дефіциту вагонів за рахунок оновлення рухомого складу неможливо покращити сервіс з обслуговування клієнтів-вантажовідправників. «Потрібне стратегічне мислення, адже залізницею в Україні перевозиться 80% вантажів. Також необхідно враховувати, що обсяги вантажів будуть збільшуватися, адже українська економіка долає стагнацію, про що свідчить зростання ВВП», – наголосив член правління ПАТ «Укрзалізниця», додавши, що вже зараз вкрай необхідно вирішити, якою буде тарифна політика щодо вантажних перевезень на найближчі 3 роки.

Також Марек Залєсний запевнив представників бізнесу, що кошти, отримані від індексації тарифів на вантажні перевезення, обов’язково будуть спрямовані на оновлення парку. Для цього ПАТ «Укрзалізниця» відкриє окремий спеціальний банківський рахунок та інформуватиме учасників ринку про надходження та видатки з нього.

У свою чергу, голова комітету Верховної Ради України з питань транспорту Ярослав Дубневич також звернув увагу присутніх на тяжкі наслідки недофінансування в оновлення рухомого складу для вантажних перевезень у перспективі. Кожен день затримки індексації залізничного тарифу, за словами народного депутата, також негативно позначається на вітчизняній машинобудівній промисловості, яка очікує замовлень на вагони. «Ціни на металопродукцію з 1 січня вже піднялися на 15%, прогнозується можливе підвищення їх до 25%, і це впливає на виконання планів капітальних вкладень залізничної галузі. Тому я хотів би спитати, чи готові металурги прийняти мораторій на підвищення цін на металопродукцію», – зауважив Ярослав Дубневич.

Нагадаємо, що проектом фінансового плану ПАТ «Укрзалізниця» на 2017 р., узгодженим з Міністерством інфраструктури України, передбачена індексація залізничних тарифів на вантажні перевезення на 25%. Проте документ досі не погоджений причетними відомствами – Міністерством економічного розвитку і торгівлі, Міністерством фінансів та Державною регуляторною службою. Натомість, починаючи з листопада 2016 р., тривають круглі столи з обговорення проекту коригування тарифів. Ще раніше, у показниках економічного та соціального розвитку України на 2017 рік, затверджених постановою №399 Кабінету Міністрів від 1 липня 2016 р., передбачалися два варіанти індексації тарифів – на 25% або 44%.