Друк
31.10.2016

Залізничники закінчили проходку Бескидського тунелю

Двадцять восьмого жовтня згідно з запланованим терміном виконані роботи з проходки нового двоколійного Бескидського тунелю. Проходка виконувалася з одного порталу у два етапи: спочатку здійснювалася проходка верхнього уступу (калоти) на всю довжину тунелю, а потім проходка нижнього уступу. Всього залізничні будівельники пройшли 1764,25 м.

Роботи завершального циклу: влаштування земляного полотна на підходах до нового тунелю, укладання колії на підходах та в тунелі, монтаж мереж енергозабезпечення освітлення, СЦБ та зв’язку, системи контролю, – планується закінчити до кінця травня.

Окрім того, будівельники продовжують облаштування тунелю нішами та камерами. За нормативами в тунелі через кожні 30 метрів у шаховому порядку будуть розміщені ніші й кожні 150 метрів – камери. 

Цей тунель буде обладнано сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляцією, відеонаглядом, контрольними датчиками визначення рівня шкідливих газів, а також постійним моніторингом внутрішнього стану, засобами пожежної безпеки й системою антикорозійного захисту.

Реалізація цього масштабного інфраструктурного проекту дасть можливість збільшити пропускну здатність п’ятого європейського транспортного коридору (Італія — Словенія — Угорщина — Словакія — Україна).


Довідка

Спорудження двоколійного Бескидського тунелю триває на гірському перевалі в Карпатах, на перегоні Бескид – Скотарське. Роботи з будівництва нового Бескидського тунелю розпочато 29 жовтня 2013 року та планується закінчити в ІI кварталі 2018 року. Перший етап будівництва тунелю – проходку верхнього уступу – було завершено в січні 2016 року.

Згідно з основними техніко-економічними показниками проекту, довжина тунелю становитиме 1,765 км, ширина – 10,5 м, висота – 8,5 м. Інженерна споруда пролягатиме на глибині 180 м від поверхні Бескидського хребта. Новий тунель будується на відстані 30 метрів від існуючого.

Для України Бескидський тунель має стратегічне значення, оскільки цим маршрутом перевозяться вантажі до західного кордону країни, а також понад 60 % транзитних вантажів у напрямку Західної та Центральної Європи.