Друк
06.10.2016

Укрзалізниця закликала зернотрейдерів ефективніше використовувати зерновози та планувати перевезення

Залізничники та представники зернотрейдерів обговорили ситуацію з перевезенням зернових вантажів у межах засідання Американської торговельної палати, яке відбулося 5 жовтня в Києві. Представники Укрзалізниці повідомили, що робота з використанням зерновозів покращилася. Наприклад, лише зменшення обігу вагона дозволило щодобово залучати під навантаження додатково 300 зерновозів.

У поточному році обіг зерновоза пришвидшено майже на добу – з 10,8 доби до 9,9. Зокрема, обіг зерновозів парку Укрзалізниці складає 9,4 доби, що на 0,3 доби менше показника минулого року, вагонів власного парку – майже 12,7 доби, що на 4 доби менше, ніж у 2015 році. Завдяки цьому у 2016 році залізницями перевезено зернових вантажів на 10% більше, ніж у минулому році. Причому парк зерновозів у 2016 році залишився на рівні 2015-го та складає понад 13 тис. одиниць, з яких більше 10 тисяч – належить Укрзалізниці, решта – іншим власникам.

Як зазначають зернотрейдери, збільшення навантаження на залізниці зернових вантажів сталося внаслідок заборони руху транспортних засобів масою понад 40 тонн автомобільними дорогами загального користування, що було прийняте Кабінетом Міністрів України наприкінці минулого року. Саме тому вся відповідальність із перевезення стратегічного вантажу – зернових – лягла на плечі залізниці.

Але, незважаючи на всі заходи, що вживаються залізничниками, потреба в перевезеннях значно перевищує можливості залізниць та наявного парку рухомого складу. Наприклад, щодобово під зернові вантажі навантажується близько 2 тис. зерновозів, а потреба складає 2,5-3 тис. вагонів.

Як зазначив голова правління ПАТ «Укрзалізниця» Войцех Балчун, головною проблемою залізниці наразі є технічний стан вагонів та локомотивів: «Ми отримали галузь у складному стані, коли останні кілька років ані вагони, ані локомотиви майже не ремонтувалися. І тепер замість того, щоб реалізовувати стратегічні програми, ми реанімуємо галузь, щоб поїзди не зупинилися та було чим перевозити стратегічні вантажі. Працюємо над тим, щоб створити резерв палива, створюємо особливий контроль за якістю виконання ремонтів».

Натомість покращити якість перевезень збіжжя можливо за допомогою організаційних засобів. Зокрема, дієвими кроками залізничники називають ліквідацію вузького місця – необхідність покращити вивантаження на портових елеваторах, коли туди направляється більша кількість вагонів, ніж вони можуть опрацювати. Також представники Укрзалізниці запросили зернотрейдерів приєднуватися до щотижневої робити з планування перевезень.  

Переглянути фото можна за посиланням.