Друк
04.08.2016

Законність рішення АМКУ про прийняття до розгляду скарги ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» визначить суд

Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» розцінює заяву Антимонопольного комітету України, яка була поширена у ЗМІ, стосовно контракту залізниці з ТОВ «Торговий Дім «Сокар Україна» на постачання дизпалива, піаром і спробою виправдати ухвалення протиправного рішення через мас-медіа.

Проте дати оцінку законності винесеного АМКУ рішення може виключно суд. «ЦЗВ» має факти того, що АМКУ порушив законодавство, коли виніс рішення про прийняття до розгляду скарги ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» попри те, що на цей час вже був укладений договір між «ЦЗВ» та «Сокар Україна». Тому 2 серпня 2016 року філія «ЦЗВ» подала до Окружного адміністративного суду України в м.Києві позовну заяву про  визнання протиправним і скасування рішення АМКУ № 1709-р/пк-ск від 01.08.2016 р. про прийняття скарги до розгляду.

Незрозумілою є позиція Антимонопольного комітету України, який має відстоювати існування конкуренції на ринку. Натомість АМКУ заявляє про порушення законодавства залізницею при укладанні контракту з постачальником, який запропонував найвигідніші цінові умови. Цим АМКУ дає зрозуміти, що виступає проти здорової конкуренції, можливості укладати договори з різними постачальниками, нехтує законодавством і перетворюється в комітет захисту інтересів монополістів.

Нагадаємо, 1 серпня 2016 року між філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» та ТОВ «Торговий Дім «Сокар Україна» був укладений договір поставки № ЦЗВ-14-02916-01, інформація про це була опублікована на офіційному веб-порталі Уповноваженого органу 01.08.2016 о 09:58. Цього ж дня о 16:14 год. на сайті АМКУ та веб-порталі Уповноваженого органу було опубліковане рішення № 1709-р/пк-ск щодо прийняття до розгляду скарги ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ». Цим АМКУ порушив положення пункту 1 частини 4 статті 18 ЗУ «Про здійснення державних закупівель», тому рішення установи є протиправним.

АМКУ пояснює свої дії тим, що скарга поступила до регулятора 29 липня. Проте цей аргумент не може бути прийнятий до розгляду, оскільки публікація рішення на сайті АМКУ та веб-порталі Уповноваженого органу є законодавчою підставою для відтермінування процедури укладання договору. Однак, як ми вже зазначали, договір був укладений ще до публікації рішення АМКУ про прийняття скарги до розгляду. Таким чином аргументи АМКУ не мають достатньої ваги.

Довідкова інформація

Зазначимо, що завдяки прозорим підходам до закупівель товарів Укрзалізниця у 2016 році отримала трьох контрагентів з постачання дизпалива. Це позитивне явище позбавляє залізничний транспорт залежності від постачальника, дозволяє працювати у стабільному режимі та економить кошти державної компанії. Зокрема, договір з компанією «Сокар Україна» на постачання 14 087 т. дизпалива дозволив зекономити для Укрзалізниці понад 38 млн грн. Для порівняння, цінова пропозиція (розкриття відбулося 12.07.2016), з якою вийшов «Сокар Україна» складала 17 700 грн/т, тоді як «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» – 20 400 грн/т. Згідно з довідкою ДП «Держзовнішінформ» від 13.07.2016 середня ринкова ціна дизпалива складала 17 700-18 560 грн/т.

На даний час окрім договору з «Сокар Україна» залізниця має підписаний за результатами відкритих торгів 6 липня договір з компанією ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» на 30 тис. тонн по ціні 20 898 грн/т з ПДВ. Проте відвантаження продукції по ньому не відбувається, оскільки зазначена ціна значно перевищує середньо ринкові ціни. Відповідно до довідки ДП «Держзовнішінформ» від 02.08.2016 цей показник складає 16 850-17 490 грн/т. Численні переговори не дали результату, тому філія «Центр забезпечення виробництва» публічно звертається до нафтотрейдера щодо зниження вартості ціни дизпалива до ринкового рівня.