Друк
13.02.2018

Укрзалізниця першою серед компаній країни підписала договір на купівлю дизельного пального із застосуванням формульного ціноутворення

 

12 лютого ПАТ «Укрзалізниця» та ТОВ «Анвітрейд» підписали договір на придбання дизельного пального із застосуванням формульної зміни ціни з урахуванням котирувань Platts. Відповідно до нього Укрзалізниця придбає 40 тисяч тонн дизелю для потреб галузі. У прес-конференції з нагоди підписання договору взяли участь перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов та в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

Від ПАТ «Укрзалізниця» договір підписав директор філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» Віталій Цвігун, від компанії ТОВ «Анвітрейд» - заступник директора з адміністративних питань Світлана Ященко.

Під час заходу Максим Нефьодов підкреслив, що сьогодні йдеться не про звичайний успіх компанії в закупівлях, а про якісно новий формат роботи на ринку закупівель, який демонструє Укрзалізниця. «Я сподіваюся, що це буде абсолютно новий стандарт роботи на цьому ринку, і це той приклад, коли Укрзалізниця як один із найбільших і найпрофесійніших замовників зможе показати всьому ринку і всім компаніям новий високий рівень роботи», - зазначив Максим Нефьодов.

В.о. голови правління Євген Кравцов ПАТ «Укрзалізниця» наголосив, що Укрзалізниця є першою компанією в Україні, котра змогла провести закупівлі за формульною ціною. «Символічно, що саме сьогодні нам вдалося зробити те, що спільно з міністерством економічного розвитку і торгівлі, Кабінетом Міністрів України ми намагалися зробити впродовж останніх трьох років. Завдяки проведенню закупівлі дизпального за формульною ціною тільки від моменту котирування і проведення аукціону до сьогоднішнього дня Укрзалізниця вже зекономила понад 70 млн грн. До цього це було зробити неможливо», - зазначив Євген Кравцов.

Він також розповів, що за останні чотири місяці Укрзалізниця провела велику роботу з усіма учасниками нафтового ринку, аби визначити модель та підхід до формули, які влаштують всіх учасників, і які будуть об’єктивно показувати коливання на ринку. За словами очільника Укрзалізниці, обговорення формули і порядку встановлення ціни на дизпальне відбулося навіть з Антимонопольним комітетом України, оскільки компанія «Зеніт склад» з уставним капіталом лише близько 2 тис. грн подала скаргу до АМКУ.

Проте в АМКУ Укрзалізниця довела, що формула є абсолютно прийнятною і дійсно відображає ситуацію на ринку, а також відповідає всім вимогам законодавства. «Фактично ми пройшли всі горнила, щоб підтвердити, що це правильний, прозорий, і абсолютно законний шлях», - зазначив Євген Кравцов.

Керівник Укрзалізниці поінформував, що поступово компанія буде повністю переходити на закупівлю дизельного за формульною ціною, й сьогодні Укрзалізниця доводить, що це можливо і це ефективно. «З цим кроком відпаде проблема, де взяти пальне для компанії. Адже Укрзалізниця, на жаль, не раз опинялася в ситуації, коли запасів пального для компанії не вистачало. Сьогодні ми маємо зробити нормальний, прозорий, ефективний і передовий для країни спосіб закупівлі дизельного пального», - наголосив Євген Кравцов.

За словами директора філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» Віталія Цвігуна, 30 січня 2018 року відбулися 8 тендерів, з яких 5 по 10 тис. тонн – за фіксованою ціною та 3 аукціони по 20 тис. тонн – за формульною зміною ціни. За двома тендерами, в яких перемогла компанія ТОВ «Анвітрейд», спочатку цінова пропозиція становила 28 846,8 грн та 28 649,95 грн за метричну тонну. Але на сьогоднішній день, враховуючи те, що ціна на нафту на світовому ринку впала, курс долара знизився, то ціна, за якою Укрзалізниця отримує пальне на сьогодні, складає 27 тис. грн і 26,8 тис. грн за метричну тонну.

 «І це за умови, якщо ми захочемо отримати паливо сьогодні, навіть весь запас 40 тис. тонн у цієї компанії, ця ціна буде актуальною. Зміна ціни відбувається автоматично, перед наданням рознарядки на відвантаження. Тому економія станом на сьогодні складає 71,384 млн грн», - зазначив Віталій Цвігун. Він також повідомив, що Укрзалізниця перші два «формульні» контракти підписала з компанією «Анвітрейд», наступний контракт буде підписано з компанією «Август Пром». «Після завершення виконання цих трьох контрактів ми будемо бачити, як працює ця формула, чи все в ній враховано, чи немає якихось недоліків, і якщо вони виявлятимуться, ми вноситимемо певні корективи в договори і оголошуватимемо торги за формулою вже з їх урахуванням», - додав Віталій Цвігун.

Раніше повідомлялося, що 30 січня 2018 року відбулися відкриті торги на придбання дизельного пального із застосуванням формульної зміни ціни. У відкритому конкурсі перемогли компанії, які під час конкурсу надали найкращі цінові пропозиції: ТОВ «Анвітрейд» - 20 тис. тонн за ціною 28 846,8 грн за тонну, 20 тис. тонн за ціною 28 649,95 грн за тонну та ТОВ «Август Пром» - 20 тис. тонн за ціною 28 500 грн за тонну.

Відповідно до умов договору ціна може переглядатися при постачанні кожної партії пального та залежатиме від динаміки котирувань Platts та курсу валюти (фактично все пальне на ринку – імпортного походження), ціна за контрактом може збільшуватися або зменшуватися.