Друк
22.12.2017

Звинувачення у зриві експорту зерна – сміховинні: Укрзалізниця вже перевезла зернових вантажів на 18 % більше, ніж торік

За 11 місяців 2017 року Укрзалізниця наростила  майже на 18,2 % обсяги перевезення зернових вантажів у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Так, за цей період перевезено 33,6 млн тонн зернових вантажів. Про це повідомив директор з економіки та фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

 

За словами Андрія Рязанцева, обсяги перевезень зернових зростали швидшими темпами, ніж робочий парк зерновозів Укрзалізниці. «У 2017 році робочий парк зерновозів збільшили в середньому за добу на 11,7 % або 2 тисячі вагонів. Кількість навантажених в середньому за добу вагонів зросла на 14,7 %, що свідчить про підвищення ефективності використання робочого парку зерновозів. Факти свідчать про те, що Укрзалізниця покращила свою роботу з перевезення зерна, і звинувачення, що лунають на адресу компанії, -безпідставні».

Натомість в Укрзалізниці відзначають неефективне використання рухомого складу вантажовідправниками та іншими учасниками логістичного процесу. Як зазначив директор філії «Центр транспортної логістики» (ЦТЛ) ПАТ «Укрзалізниця» Сергій Підгородецький, у середньому на припортових станціях Великої Одеси щодоби в очікуванні вивантаження простоює 4500 – 5000 вагонів із збіжжям, а середній простій зерновоза сягає 12 – 14 діб. «Відправники вантажів намагаються швидко заповнити планами та заявками всю пропускну здатність станцій, не враховуючи при цьому реальну кількість вантажів на елеваторі, навантажувальні спроможності елеваторів та портів. У результаті Укрзалізниця зазнає значних збитків через використання вагонів як складів на колесах», – зазначив Сергій Підгородецький.

«У своїх звинуваченнях та в критиці на адресу Укрзалізниці зернотрейдери вийшли на самих себе. Саме обіг вагону і їх наявність залежить від чіткого та своєчасного планування. Адже проблеми в плануванні знищують ритмічність перевезень», – додав Андрій Рязанцев.

За словами керівника ЦТЛ, виходом з цієї ситуації бачиться організація завчасного планування. «З 53 тисяч заявок на перевезення тільки одна тисяча замовлень зроблена завчасно та згідно з інструкціями організації перевезення вантажів. Левова частка клієнтів працюють у авральному режимі, що ускладнює роботу залізничників та уповільнює перевезення вантажів», – прокоментував Сергій Підгородецький. Також, за його словами, для покращення перевізного процесу зернотрейдерам варто розвивати свою інфраструктуру, навантажувальні можливості відправних пунктів та збільшення приватного парку зерновозів. Тому всі критичні заяви зерновиків – це спроба перекласти відповідальність за свою неефективну роботу на перевізника.

Нагадаємо, Укрзалізниця ініціювала проведення відкритої дискусії щодо перевезення зернових вантажів залізничним транспортом 20 грудня 2017 року. Зернотрейдерів та інших учасників перевізного процесу представляли лише дві компанії, незважаючи на широке анонсування зустрічі.