Друк
20.12.2017

Євген Кравцов презентував на засіданні КМУ пріоритетні інвестиційні проекти на 2018 рік

На засіданні Кабінету Міністрів України 20 грудня в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов представив план пріоритетних інвестиційних проектів товариства на 2018 рік. Це електрифікація ключових напрямків, збільшення пропускної здатності залізничної інфраструктури та оновлення рухомого складу.

 

В.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» зазначив, що для забезпечення подальшого зростання вантажообігу та покращення якості обслуговування клієнтів залізничної галузі необхідно збільшити кількість тепловозів та  вантажних вагонів, покращити пропускну здатність дільниць на підходах до портів, місць зосередження промислового та сільськогосподарського  виробництва на напрямках зростання транзиту  та експорту.

«На фінальній стадії знаходиться підписання угоди з General Electric. Наступного року планується закупити за процедурою непрямого фінансового лізингу 30 нових тепловозів з рівнем локалізації до 10% вже першого зразка, що є безпрецедентним у світовій практиці. Загалом у стратегічному партнерстві з General Electric у 2019-2028 роках планується виготовити більше 200 дизельних локомотивів з доведенням локалізації їх виробництва до рівня 40%, що забезпечить нові робочі місця в Україні. Щорічний економічний ефект складе 845 млн грн», – зазначив Євген Кравцов.

 За його словами, також передбачається масштабне оновлення піввагонів спільно з  Європейським банком реконструкції та розвитку, щоб захистити процес закупівлі та будівництва від блокувань.  «У рамках реалізації проекту планується закупити близько 7 000 вагонів у 2018 р.- на початку 2019 р., що дозволить разом із виготовленням майже 3 тис. вагонів на власних потужностях оновити близько 10% робочого парку вантажних вагонів ПАТ «Укрзалізниця»», – розповів Євген Кравцов.

Серед пріоритетних інфраструктурних проектів в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» назвав комплексну програму модернізації та розвитку напрямку Запоріжжя – Пологи – Комиш-Зоря – Волноваха – Маріуполь, що розрахована на три роки. На сьогодні вузьким місцем напрямку залишається одноколійна дільниця Пологи – Комиш-Зоря, а саме  пропускну спроможність обмежують одноколійні перегони Комиш-Зоря - Магедове та Магедове - Гусарка.

«Збільшення пропускної спроможності напрямку у 2017-2020 роках дозволить збільшити кількість пар поїздів на дільниці Комиш-Зоря – Волноваха до 49 пар поїздів на добу (42  вантажних, 5 пасажирських та 2 приміські пари поїздів), що дозволить забезпечити обсяги перевезень підприємств ГМК. Щорічний економічний ефект від реалізації проекту складе 108 млн грн»,– повідомив Євген Кравцов.

Також до пріоритетних проектів належать  електрифікація напрямків Долинська – Миколаїв – Колосівка,  Ковель – Володимир-Волинський – Ізов – Держкордон та Потоки – Золотнишине.

Так, реалізація проекту електрифікації напрямку Долинська – Миколаїв – Колосівка сприятиме розвитку зернових перевезень. «Необхідно забезпечити якісне та більш ефективне сполучення з портами в напрямку Миколаєва. На перевезеннях на дизельній тязі ми втрачаємо у 5 разів більше коштів, ніж на електротязі. Фінансування проекту здійснюватиметься за рахунок кредитних коштів ЄБРР та ЄІБ, наданих під державні гарантії. У випадку ратифікації в лютому-березні 2018 року відповідних угод та після проведення тендерних процедур за правилами банків у вересні 2018 року розпочнеться реалізація проекту», – сказав Євген Кравцов. У рамках проекту планується  збудувати другі колії на напрямках Долинська – Миколаїв та Миколаїв – Колосівка експлуатаційною довжиною 148 км та 105 км відповідно. Завершити роботи планується до 2021 року. Щорічний економічний ефект складе 722 млн грн, а окупність проекту – 7 років.

Електрифікація дільниці Ковель – Володимир-Волинський – Ізов – Держкордон довжиною 94 км, за словами керівника товариства,  сприятиме забезпеченню  експортних перевезень залізорудної сировини на європейські ринки. Електрифікація цієї дільниці  триватиме у 2018-2020 роках. Щорічний економічний ефект складе 187 млн грн.

Також забезпеченню перевезень залізорудної сировини сприятиме і електрифікація дільниці Потоки – Золотнишине довжиною 12 км.  Роботи планується виконати у лютому-жовтні 2018 року. Щорічний економічний ефект складе 73 млн грн, окупність проекту майже 5 років.

Також Євген Кравцов розповів про плани реалізації інвестиційної програми з постачання та розподілу електричної енергії, що необхідна для виконання умов та правил ліцензійної діяльності ПАТ «Укрзалізниця».

«Це дозволить продовжувати постачання електричної енергії за регульованим тарифом споживачам ПАТ «Укрзалізниця» та її розподіл локальними мережами. У випадку отримання дозволу продовжити її виконання та її схвалення на 2018 рік за рахунок отримання коштів від цієї діяльності можливо буде інвестувати у розвиток власних локальних мереж 395 млн грн», – зауважив в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця».