Друк
18.08.2017

Залізничники та аграрії планують збільшити парк вагонів-зерновозів та використовувати нові технологічні підходи в організації перевезень зернових

Уже за кілька тижнів залізничники та аграрії планують визначити, яку кількість  вагонів-зерновозів бажають придбати окремі агрохолдинги, а також лізингові умови, на яких ці вагони надаватимуться Укрзалізниці. Така домовленість стала результатом зустрічі 17 серпня в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євгена Кравцова із представниками Української зернової асоціації, що представляє 90% експорту зернових та олійних культур.

За словами Президента Української зернової асоціації Миколи Горбачьова, упродовж останніх сімнадцяти років спостерігається постійне підвищення врожайності зернових, а відтак зростає й потреба в рухомому складі. «Якщо врожаї збільшуватимуться такими ж темпами, - вже 2021 року експорт зернових сягне 70 млн тонн при нинішніх 47 мільйонах тонн. Для того, щоб Укрзалізниця змогла перевезти всі ці обсяги продукції, - модернізацію рухомого складу потрібно починати вже зараз», - зазначив Микола Горбачьов. 

В.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов повідомив, що для задоволення потреб ринку в перевезеннях продукції сільського господарства у галузі визначено кілька пріоритетних завдань. Серед них, зокрема, збільшення парку вагонів-зерновозів шляхом придбання вагонів агрохолдингами з подальшою їх передачею Укрзалізниці в лізинг. Також Укрзалізниця втілює прозорий принцип розподілу вагонів між клієнтами завдяки роботі автоматизованої системи розподілу порожніх вагонів-зерновозів, у пікові періоди запроваджуються маршрутні відправки зернових вантажів.

«Автоматизована система розподілу вагонів-зерновозів між клієнтами має функціонувати й надалі, а критерії розподілу вагонів мають вдосконалюватись у процесі діалогу з бізнесом», - зазначив Євген Кравцов.

Він також наголосив, що ініціатива щодо запровадження маршрутних відправок зернових составів є потрібною, особливо у пікові періоди. Але при цьому важливо враховувати інші ринки та галузі економіки, чиї поїзди збільшать час простою, пропускаючи поїзди з зерном. Учасники зустрічі дійшли згоди, що в цьому питанні потрібно знайти баланс. Вони також погодилися, що реалізація запланованих спільних заходів дозволить суттєво покращити ситуацію із перевезенням зернових вже під час наступної збиральної компанії.