Друк
31.05.2017

Уперше за останні три роки Укрзалізниця працює з прибутковим фінансовим результатом

Укрзалізниці вдалося з початку цього року спрацювати з прибутковим фінансовим результатом. Така тенденція намітилася вперше за останні три роки. За 4 місяці 2017 року ПАТ «Укрзалізниця», як свідчить управлінська звітність, отримало 96,2 млн грн прибутку, тоді як за відповідний період 2016 року фінансовий результат був збитковий в 1,7 млрд грн, а за 4 місяці 2015 року – був збиток 666 млн грн.

 

Як зазначив голова правління Войцех Балчун, забезпечення прибуткового фінансового результату свідчить, що менеджменту вдалося не просто стабілізувати ситуацію в компанії, а й у нелегких умовах покращити ключові фінансово-економічні показники. «Ми забезпечили зростання доходів швидшими темпами, ніж зростали витрати, і це позитивно позначилося на фінансовому результаті. Відповідно зросли і обсяги поточних податків та обов’язкових платежів до бюджету і державних цільових фондів на 358,8 млн грн. Загалом їх за 4 місяці 2017 року ПАТ «Укрзалізниця» сплачено 4,9 млрд грн, у тому числі до державного бюджету – 1,7 млрд грн, у державні цільові фонди – 1,64 млрд грн та в місцеві бюджети – 1,55 млрд грн», – повідомив Войцех Балчун.

Він зазначив, що покращені всі параметри роботи: у пасажирському, вантажному секторах, фінансовій діяльності. Вантажообіг за 4 місяці цього року зріс на на 8,3%, пасажирообіг – на 6,5 %, продуктивність праці зросла на 5,3 %, а середньомісячна зарплата – на 27,3 %. За 4 місяці 2017 року перевезено 110,5 млн тонн вантажів, що більше на 3,8 %, ніж за відповідний період 2016 року. Послугами залізниць скористалося 63,9 млн пасажирів, що більше, ніж за 4 місяці 2016 року на 2,3 %. Від перевезення пасажирів отримано 3,7 млрд грн збитку.

За оперативними даними, регіональні філії, філії та ПрАТи ПАТ «Укрзалізниця» за рахунок власних коштів освоїли капітальних інвестицій та капітального ремонту на суму 1638,8 млн грн, залучених – 142,6 млн грн, коштів інвесторів – 1,2 млн грн. На оновлення рухомого складу спрямовано 1074,6 млн грн, у тому числі придбано та виготовлено рухомого складу на суму 399,5 млн грн (а саме 12 пасажирських вагонів на суму 176 млн грн); виготовлено 252 вантажні вагони на загальну суму 222 млн грн і 2 обкотишовози на суму 1,5 млн грн, виконано робіт з модернізації та капітального ремонту рухомого складу на суму 675,1 млн грн. Роботи з капітального будівництва та капітального ремонту колії, будівель і споруд виконані на загальну суму 574 млн грн, з них за рахунок залучених коштів – 142,6 млн грн (на будівництво Бескидського тунелю). На реконструкцію та капітальний ремонт колії спрямовано 342,4 млн грн. Модернізація інших основних засобів склала 42,4 млн грн. Придбано механізмів та обладнання, інших необоротних матеріальних та нематеріальних активів на суму 91,6 млн грн.

«Ми запустили всі процеси, щоб Укрзалізниця працювала стабільно й ефективно, стабілізували операційну діяльность компанії. Покращили результати перевезень, здійснили інвестиції, ми почали структурні зміни всередині, виділення вертикалей. У цьому році підготували рекордний інвестиційний план, щоб забезпечити потреби наших клієнтів, належну якість пасажирських перевезень. Упевнений, що за інвестиціями це буде рекордний рік. Ми відкрили Укрзалізницю для світу, хочемо показати, що в компанії великий потенціал», – розповів Войцех Балчун.

Він також повідомив, що наразі компанія має достатній запас пально-мастильних матеріалів для забезпечення стабільних перевезень, тоді як через його запас лише на 1-2 дні на початку роботи міжнародного правління перевезення мали ризик зупинитися. «Виконали завдання, що я поставив півроку тому, – мати запас дизпального на 40 діб, бо раніше запас був критичним. До того ж купуємо його за цінами нижче ринкових»,  – зазначив голова правління товариства.

За його словами, тепер ПАТ «Укрзалізниця» має чіткий план розвитку за всіма напрямками, у якому прописані цілком досяжні результати, щоб зробити компанію ефективною не лише на українському транспортному ринку, а й на міжнародному.

«Прийняті стратегія оновлення рухомого складу на 5 років та стратегія розвитку Укрзалізниці до 2021 року. Це конкретні завдання, і я зосереджений на виконанні своїх завдань у компанії до того часу, допоки буде на це воля Уряду України», – наголосив Войцех Балчун.