Друк
12.02.2015

Ігор Бреус: При індексації тарифів ми враховуємо рівень інфляції, ріст цін виробників та фінансові можливості населення

Фахівці розглядають можливість у поточному році індексувати тарифи на проїзд залізничним транспортом у поїздах внутрішнього сполучення. Пропонується здійснити індексацію у три етапи – загалом на 21%. Про це під час брифінгу повідомив начальник департаменту пасажирських перевезень далекого сполучення Укрзалізниці Ігор Бреус.

«Індексація у 21% дозволить лише частково зменшити розрив між собівартістю перевезень, яка збільшується через здорожчання продукції для потреб залізничного транспорту, і тарифами на перевезення у внутрішньому сполученні. Нині тарифи за проїзд у внутрішньому сполученні утричі менші від собівартості перевезень», – зазначив Ігор Бреус.

Він розповів, що індексувати тарифи пропонується  з 1 березня на 6 %, з 1 квітня на 7 % та з 1 травня на 6,5 % з урахуванням інфляції. Індексація  стосуватиметься проїзду у всіх категоріях вагонів, окрім вагонів 1 класу поїздів Інтерсіті+. У вагонах 2 класу поїздів Інтерсіті+ (ІС+) тарифи планується підвищити в один етап – з 1 березня на 5,2 %. «Остаточне рішення щодо індексації тарифів ще не прийняте, проект наказу знаходиться на розгляді фахівців», – зауважив Ігор Бреус.

Він зазначив, що минулого року від здійснення перевезень пасажирів у дальньому сполученні залізнична галузь зазнала 3,1 млрд збитків. Для закупівлі нового рухомого складу щороку необхідно 2,5 млрд грн.

«Поетапна індексація тарифів дозволить лише частково зменшити перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних  орієнтовно на 414,8 млн грн та частково компенсувати витрати на утримання парку пасажирських вагонів», – підкреслив Ігор Бреус. За його словами, у поточному році перехресне субсидування пасажирських перевезень у дальньому сполученні за рахунок вантажних прогнозується на рівні 5 млрд грн.

«При індексації тарифів ми враховуємо рівень інфляції, ріст цін виробників та фінансові можливості населення. Навіть в розвинених країнах світу, наприклад Німеччині, Франції тарифи відповідають собівартості перевезень лише на 40%-50%, але у цих країнах діють механізми компенсації з держбюджету витрат перевізнику: чи то на закупівлю рухомого складу за державні кошти, чи то у розвиток інфраструктури. В Україні ж перевізнику не компенсують повністю навіть за перевезення пільговиків, зокрема 2014 року повернуто лише 30% витрачених коштів за їх проїзд у дальньому сполученні», – зауважив Ігор Бреус.