Друк
27.06.2014

Інфографіка. Які ділянки залізниць електрифіковано за роки незалежності України

Інфографіка. Які ділянки залізниць електрифіковано за роки незалежності України

І на яких ще потрібно організувати рух на електротязі


«У цей складний для країни час «Укрзалізниця» таки змогла завершити електрифікацію другої колії на ділянці Конотоп − Путивль − Ворожба і запустити там рух на електротязі», − пише на своїй сторінці в Facebook транспортний експерт Олександр Кава. Від Ворожби до найближчого обласного центру – Сум − приблизно година автомобілем. І якщо «Укрзалізниця» згідно з наміченими раніше планами зуміє цього року організувати на цьому відрізку рух на електротязі, за словами Кави, час руху денних поїздів на лінії Київ − Суми скоротиться на 40 хвилин. Зараз він складає 5 годин.

Інфографіка. Які ділянки залізниць електрифіковано за роки незалежності України
Фото Shutterstock

Протяжність експлуатаційної мережі залізниць України − майже 22 000 км, із них електрифіковано станом на сьогодні 47,3%. Крім Сум до переліку обласних центрів без електрифікації входять Миколаїв, Івано-Франківськ, Херсон, Черкаси та Чернівці. Рішення про електрифікацію тих чи інших ділянок залежить від кількості поїздів, які проходять по лінії. Як зазначає Кава, по електрифікованих лініях перевозиться до 90% вантажів.

Всього за період із 1991 по 2013 роки вдалося електрифікувати близько 2500 км залізничних шляхів та обласні центри Луганськ, Луцьк, Рівне, Тернопіль, Хмельницький, Чернігів. В «Укрзалізниці» діє програма електрифікації залізниць на 2011-2016 роки, згідно з якою передбачалося електрифікувати 1562 км експлуатаційної довжини шляхів. За останні три роки вдалося покрити близько 400 км, при тому що вартість електрифікації досягає 3-4 млн гривень за кілометр.

Економічний ефект від електрифікації залізничних шляхів залежить від руху на ділянках і вартості енергоносіїв. Середній термін окупності капітальних вкладень в електрифікацію ділянок, які визначені програмою електрифікації залізниць України на 2011-2016 роки, становить близько 8,2 років. За словами Кави, «Укрзалізниця» зацікавлена електрифікувати ділянки з великою інтенсивністю руху вантажних поїздів (понад 10 пар на добу).

 

Електрифіковані за 1991-2010 роки:

  1. Гребінка − Полтава − Раднаркомівська
  2. Здолбунів − Рівне − Ковель
  3. Ківерці − Луцьк
  4. Комунарськ − Луганськ
  5. Конотоп − Ворожба
  6. Коростень − Новоград-Волинський − Шепетівка
  7. Котовськ − Роздільна
  8. Красне − Тернопіль − Хмельницький − Жмеринка
  9. Красноград − Лозова
  10. Кременчук − Користівка
  11. Львів − Сихів
  12. Ніжин − Чернігів
  13. Роздільна − Кучурган
  14. Полтава − Миргород − Київ
  15. Полтава − Харків

 

Електрифіковані за 2011-2013 роки:

  1. Полтава − Красноград
  2. Полтава − Кременчук
  3. Фастів − Житомир

 

Цікаво, що в 1991 році в Полтаві взагалі не було електрифікації. Зараз усі чотири напрямки з Полтави електрифіковано.

Програма електрифікації залізниць України на 2011-2016 роки:

  1. Волноваха − Комиш-Зоря − Запоріжжя
  2. Ворожба − Суми − Люботин
  3. Житомир − Новоград-Волинський
  4. Знам'янка − Долинська − Миколаїв − Херсон − Вадим − Джанкой
  5. Красноград − Новомосковськ
  6. Миколаїв − Колосівка
  7. Полтава − Красноград − Лозова
  8. Полтава − Кременчук

 

У прес-службі перевізника заявили Forbes, що темпи електрифікації залізниць стримує обмежене фінансування, тому терміни виконання подібних робіт на інших ділянках, які визначено програмою, необхідно коригувати. Фінансового плану немає, а тому предметно говорити про терміни зараз складно. Спочатку передбачалося цього року провести електрифікацію 50% лінії Долинська − Миколаїв та виконати проектні роботи по Миколаїв − Колосівка і Житомир − Коростень.

Необхідно електрифікувати, на думку експертів:

  1. Бердичів − Житомир − Коростень − Виступовичі
  2. ім. Т.Г. Шевченка − Черкаси
  3. Ковель − Володимир-Волинський − Ізов
  4. Кременчук − Золотнішино
  5. Миколаїв − Херсон
  6. Чернігів − Горностаївка − Держкордон − (Гомель)

Бердичів − Житомир − Коростень − Виступовичі та Чернігів − Горностаївка дозволять створити електрифікований залізничний маршрут «Із греків у варяги»: Одеса − Мінськ − Вільнюс − Клайпеда. Зараз «Беларуская Чигунка» проводить електрифікацію своїх ліній Жлобин − Гомель, Жлобин − Калинковичі − Держкордон, Молодечно − Держкордон (Нова Вільня, Литва)

Ковель − Ізов дозволить підвищити ефективність і швидкість перевезення вантажів у напрямку лінії LHS (ширококолійна лінія в Польщі протяжністю 400 км від кордону до Славкува (Катовіце), на яку припадає 9% вантажоперевезень Польщі).

Колосівка − Миколаїв − Долинська дозволить збільшити майже вдвічі пропускну спроможність залізниці до портів Великої Одеси.

З області фантастики

Ще можна було б вирішити питання завершення електрифікації лінії Кучурган − Тирасполь − Кишинів. Близько 40% робіт виконано ще наприкінці 80-х років минулого століття, але через збройний конфлікт електрифікацію так і не було завершено. Зараз Кучурган − це прикордонна станція України на лінії Одеса − Роздільна − Кучурган − Тирасполь − Кишинів.