Друк
21.04.2006

Вокзал у Дарниці «розморозили»

     Пасажирський вокзальний комплекс на станції Дарниця будується на підставі відповідних розпоряджень Кабінету Міністрів України, ухвалених два роки тому. Генеральний проектувальник — „Архітектурна спілка” та ряд підрядних проектних організацій, зокрема „Київдіпротранс” та „Київінжпроект”.
     До складу комплексу входитимуть головний вокзал для пасажирів далекого прямування, який розрахований на 2,7 тис. пасажирів, вокзал для пасажирів приміського сполучення на 1,6 тис. чоловік, центральний та транзитний підземні тунелі з виходами на платформу.
     Будівля вокзалу матиме п’ять поверхів (з шостим технічним та підземним поверхами). Тут розташуються зони обслуговування пасажирів, адміністративний блок служб станції та вокзалу, торговельні площі, кімнати відпочинку, зал для інвалідів. Добова пропускна спроможність вокзалу розрахована на 14,6 тис. чоловік. Загальна площа будівлі — майже 71 тис. м2, а комерційна — понад 24,7 тис. м2.
     — Спорудження Дарницького вокзального комплексу, розпочате два роки тому, — сказав заступник головного інженера Південно-Західної залізниці Михайло Січной, — велося спершу активно. Були підрахунки, згідно з якими ми мали б здати об’єкт в експлуатацію ще торік. Але на певному етапі роботи були призупинені. Залізничники працювали над розвитком колійного господарства станції Дарниця. Структурними підрозділами Південно-Західної магістралі було побудовано три та відновлено 14 колій.
     Нині ведуться підготовчі роботи з відновлення колій № 6 та № 7, здійснюється спорудження високих пасажирських платформ. Уже змонтовано 650 м платформи № 3 та 200 м платформи № 2.
     А загалом силами залізничників столичної магістралі виконано робіт на суму понад 9 млн грн.
     На прокладанні тунелів задіяні підрядні організації ТОВ „Інвес” та ВАТ „Київметробуд”. Специфіка їх діяльності полягає в тому, щоб роботи велися без припинення вантажних і пасажирських перевезень. Це висувало перед метробудівцями та залізничниками додаткові завдання насамперед щодо забезпечення безпеки руху поїздів. Метробудівці працювали цілодобово й досягли хороших результатів. Вони завершили будівництво третього етапу центрального (72 м) та наскрізного (272 м) пішохідних тунелів, оздобили 70 % стін та 30 % підлоги наскрізного пішохідного тунелю.
     Певна затримка була на спорудженні вокзального комплексу. До серпня минулого року тут працювали спеціалісти підрядної організації СП „Основа-Солфис”. Вони завершили так званий „нульовий” цикл та перший поверх будівлі. Укладено майже 29 тис. м3 бетону та близько 4,8 тис. т арматури. Нині тут працюють фахівці ТОВ „Реле”.
     Є питання, які потрібно найближчим часом вирішити спільно з Київською міською державною адміністрацією. Серед них — розгляд генерального плану вокзального комплексу станції Дарниця. Важливий аспект частки участі міста в спорудженні об’єктів, які належать до сфери транспортного забезпечення, зокрема станції метро, автомобільного та трамвайного тунелів, транспортних розв’язок. Слід особливо підкреслити, що столична влада схильна до конструктивної розмови.
     Щодо транспортної розв’язки, то в її побудову необхідно вкласти майже 400 млн грн. Що входить до неї? Два транспортних тунелі, трамвайний тунель, який з’єднає Празьку та Ялтинську вулиці, тунелі привокзальної площі, станції метрополітену. Поза тим на наступний рік київська влада планує відкрити нову станцію метрополітену “Червоний хутір” на Сирецько-Печерській лінії. По цьому мають подовжити Сирецько-Печерську лінію до Дарницького вокзалу.
     Для залучення інвесторів до будівництва Дарницького вокзального комплексу на сайті Південно-Західної залізниці вміщено детальну інформацію про техніко-економічні показники щодо будівлі. На пропозицію взаємовигідного співробітництва відгукнулося чимало потенційних інвесторів. Остаточне рішення стосовно їх залучення до участі у будівництві буде ухвалене наприкінці квітня поточного року — і лише по детальному вивченню пропозицій.
     Південно-Західна залізниця вже виконала ряд доручень керівництва Укрзалізниці щодо активізації будівництва Дарницького вокзального комплексу. З головним архітектором Києва проведено попереднє обговорення проектних матеріалів відкоригованого проекту і першої черги проекту. Стан справ розглянуто минулого тижня на містобудівній раді столиці.
     Заступник головного інженера Південно-Західної магістралі Михайло Січной відзначив, що новий підрядник — компанія „Реле” — активно ввійшов у виробничий процес. На цей час змонтовано чотири баштових крани. Ведеться встановлення підмостків для бетонування каркасів. Змонтовано каналізацію і засипано котлован поблизу колій, у який завезено майже 13 тис. м3 ґрунту. Підготовлено майданчик для обслуговування будівлі вокзалу баштовим краном з боку залізничних колій.
     За техніко-економічним обґрунтуванням вартість будівництва становить 2,7 млрд грн. Нині освоєно 160 млн грн. Майже третина з цієї суми — вартість корпусу вокзалу. Стільки ж вартують витрати на прокладання тунелів. До цього додаються витрати на створення проектної документації та розвиток колійного господарства.
     Будівля вокзалу майже не зазнає змін. Вони торкнуться насамперед облаштування пасажирських платформ. Тут практично без зниження рівня сервісу передбачається зменшити витрати на його створення.
     На об’єкті щодоби задіяно до 160 спеціалістів. Здача в експлуатацію вокзального комплексу розрахована на кілька етапів. На першому з них належить відкрити транзитний тунель, два павільйони, де розмістяться квиткові каси, зали очікування. Заплановано встановити ескалатори. Передбачається ці роботи завершити до 24 серпня, коли Україна святкуватиме День Незалежності. А відтак тимчасовий вокзал, збудований на станції Дарниця два роки тому, буде перенесено, як мовиться, на постійне місце дислокації.
     Головне призначення другого залізничного вокзалу — розвантажити у столиці центральний вокзал станції Київ-Пасажирський та створити належні умови для мешканців Лівобережжя, де проживає майже півмільйона чоловік. Це дозволить розвантажити міський транспорт та надасть можливість організувати рух міського електропоїзда по північному кільцю.
     Терміни завершення будівництва Дарницького вокзального комплексу заплановано на кінець 2007 — початок 2008 років.

Василь Шимко,
„Магістраль”
vshimko@uz.gov.ua
Фото автора