Друк
10.11.2011

Автоматизація процесів управління пасажирськими перевезеннями дозволяє зменшити їх збитковість

Державна адміністрація залізничного транспорту України продовжує удосконалення єдиної автоматизованої системи керування пасажирськими перевезеннями на залізницях України (АСК ПП УЗ). Дана система покликана підвищити якість обслуговування пасажирів шляхом наскрізної автоматизації всіх процесів пасажирських перевезень. Саме завдяки впровадженню цих технологій здійснюється аудит пасажиропотоку та відбувається оптимізація руху пасажирських поїздів.

Проведена робота з оптимізації програмного та інформаційного забезпечення АСК ПП УЗ для нових умов резервування місць. Це надасть змогу купувати квитка за до 90 діб до поїздки. АСК ПП УЗ також дозволить варіювати терміни попереднього продажу. Приміром, на ряд поїздів він може бути 45 або 60 днів. Наразі на всіх залізницях України впроваджено АСК ПП УЗ, яка забезпечує: оформлення, повернення, переоформлення квитків у всіх сполученнях, можливість оплати у квитковій касі вартості постільної білизни і вартості чаю за бажанням пасажира. Також відстежується зайнятість усіх місць по кожній станції маршруту поїзда; ведеться фінансово-статистичний облік пасажирських перевезень; здійснюються взаєморозрахунки із залізничними адміністраціями інших держав та багато іншого.

Зокрема, була задіяна система автоматичного регулювання місць в залежності від населеності поїзду та системи автоматизованого аналізу пасажиропотоку. Ці системи дали змогу побачити реальну населеність кожного поїзду, а також кількість пасажирів, які здійснюють посадку-висадку на конкретних зупинках, що дало змогу більш раціонально використовувати існуючий парк вагонів.

Довідково. Відповідно до рішення технічної ради Укрзалізниці під головуванням генерального директора Укрзалізниці Володимира Козака від 22 квітня 2011 року було запроваджено централізовану автоматизовану систему управління експлуатацією, ремонтом пасажирських вагонів та обслуговуванням пасажирів у поїздах (АСУ ЕРПВ). Ця система розроблена, щоб максимально задіяти пасажирські вагони у перевізному процесі, оптимізувати підготовку вагонів в рейс, підвищити безпеку руху. Вона дозволить управляти: парком вагонів для формування пасажирських поїздів, технічним обслуговуванням і плановим ремонтом, сервісним обслуговуванням пасажирів у поїздах.

З 1 липня 2011 року Укрзалізниця ввела автоматизовану систему відбору провідників та поїзних бригад. Ця система за принципом випадкових чисел формує бригади провідників на той чи інший маршрут та дозволяє уникнути суб'єктивного впливу посадової особи на процес прийняття рішень.

 

Довідка:

У 1995 році Укрзалізниця прийняла рішення про створення власної національної автоматизованої системи на заміну застарілої системи „Експрес- 2”, розробленої за часів СРСР. Вже у 1999 році Південно - Західній залізниця почала дослідну експлуатацію нової української автоматизованої системи з пасажирських перевезень „Експрес-УЗ”. В той же час на п’яти інших Залізницях України працювала застаріла система „Експрес- 2”.

У 2005 році було прийнято наказ про впровадження єдиної автоматизованої системи керування пасажирськими перевезеннями створено КБ ДНДЦ УЗ з залученням провідних фахівців причетних до створення системи "Експрес-УЗ".

З 10 квітня 2006 року всі залізниці України повністю працюють в єдиній АСК ПП УЗ. В єдиному ключі, на єдиному програмному забезпеченні, по єдиній технології на залізницях України почали оформляти проїзні документи, отримувати фінансову звітність та вести нормативно-довідкову інформацію.