Друк
12.02.2012

УЗ займає монопольне положення виключно через дешевизну вагонів, - Володимир Козак

Коментуючи ситуацію з тарифами на вантажні перевезення, генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак зазначив: «…Щодо тарифів – їх підвищуємо не ми, а уповноважені державні органи. Ми можемо лише порушувати питання про таку необхідність і давати повне економічне обґрунтування. …Сьогодні к оректніше говорити не про підвищення тариф ів, а про поступове вирівнювання тарифної складової. П арадокс ситуації в тому, що причина нашого монополізму не законодавча, а економічна. Саме через те, що зараз наші вагони коштують у рази дешевше власних, приватний інвестор на цей ринок не йде – немає зацікавленості. Вирівнювання наших тарифів і тарифів приватних компаній зруйнує монопольне положення Укрзалізниці і сприятиме створенню рівних умов і рівного доступу до інфраструктури для всіх учасників ринку».

За його думкою, за умов вирівнювання тарифів, з’являться економічні передумови для створення нових компаній, що будуть створювати свій парк за рахунок придбання нових вагонів. Вантажовідправники зможуть обирати з ким працювати – з УЗ або з приватними операторами, з тим, хто запропонує їм найбільш прозорі та вигідні умови.

Також Володимир Козак під час інтерв’ю розповів про заходи, підвищення ефективності використання наявного інвентарного парку УЗ. Зокрема, він повідомив, що нині вагони поетапно передаються з балансу регіональних залізниць на баланси держкомпаній Укрспецвагон і ДВРЗ, які будуть стежити за станом вагонів, виконувати капітальний ремонт, інвестувати у відновлення парку.

Щодо операторських компаній, які захочуть співпрацювати з цими компаніями, то Гендиректор УЗ відзначив наступне: «Я розглядаю подібне співробітництво не тільки через призму формальних ознак, але і з погляду відносини операторів до самої ідеології реформи залізничної галузі. У цих компаніях ми б хотіли бачити не просто посередників між перевізником і вантажовласником, а, скоріше, реальних партнерів, що працюють на загальний результат і забезпечують високу ефективність і безперебійність залізничних перевезень. Крім того, такі оператори повинні бути готові інвестувати у визначені інфраструктурні рішення. На мій погляд, це необхідний і єдиний можливий алгоритм співпраці в сьогоднішній ситуації» .

Повний текст інтерв ю читайте в «Инвестгазете» №6 13-19.02.2012) : Владимир Козак «Нам нужн ы партнеры, а не посредники».