Друк
15.05.2018

Відбулася оперативна нарада залізничників та промисловців України, Словаччини, Угорщини і Польщі з питань планування та передачі зовнішньоторгових вантажів

Нещодавно в регіональній філії «Львівська залізниця» відбулася багатостороння міжнародна нарада керівництва ПАТ «Укрзалізниця», Львівської регіональної філії, філії «Центр транспортної логістики» з представниками інфраструктури та перевізниками залізничних компаній Словаччини, Угорщини та Польщі. Основною темою заходу стало обговорення та напрацювання оптимальних маршрутів прикордонного вантажного руху на період обмежених пропускних можливостей залізничної інфраструктури через Карпатський перевал, а також на час технологічних вікон для проведення колійних ремонтних робіт на території країн, що межують зі Львівською залізницею.

 За словами в. о. директора регіональної філії «Львівська залізниця» Зіновія Заньківа, тимчасові обмеження на території Львівської магістралі пов’язані з активною фазою завершальних робіт на будівництві нового двоколійного Бескидського тунелю. У зв’язку з графіковим завершенням будівельних робіт, українські залізничники прогнозували зменшення пропускної спроможності на дільниці Лавочне–Бескид–Скотарськ і частково переорієнтували вантажні потоки на дільницю Самбір–Сянки–Ужгород, проте усвідомлюють, що й цих потужностей може бути недостатньо, особливо на початку третьої декади травня, коли на Бескиді відбуватиметься остаточне переключення інфраструктури зі старого на новозбудований тунель та тестуватиметься її робота. Тож колег зі залізничних компаній сусідніх країн та представників українських і закордонних промислових гігантів, які є крупними вантажовідправниками та вантажоодержувачами, запросили до діалогу, аби завчасно напрацювання оптимальні шляхи стабільного вантажообміну в міжнародному сполученні.

В ході діалогу українська сторона наголосила на важливості чіткого планування не лише обсягів, а й номенклатури вантажів, які формуються не лише на території Львівської залізниці, а й інших регіональних філій Укрзалізниці із визначенням пріоритетів по черговості їхнього транспортування від вантажовідправника до вантажоодержувача. Залізничники та промисловці з Угорщини і Словаччини висловили спільне побажання щодо першочергового формування поїздів із вантажами гірничо-видобувної промисловості для підприємств металургійного комплексу. У ході наради дієву допомогу в налагодженні цього процесу запропонували колеги з Республіки Польща, які погодилися за потреби приймати додаткові вантажні поїзди через прикордонні залізничні переходи Мостиська-ІІ–Медика та Ізов–Грубешов і транзитом доправляти їх вантажоодержувачам. Загалом же всі учасники наради домовилися про постійний зв’язок для оперативного вирішення питань щодо налагодження стабільного перевізного процесу.

Попри важливе значення, високу актуальність та практичні результати міжнародної наради, її символічні підсумки в черговий раз довели необхідність ліквідації єдиного вузького місця П’ятого міжнародного транспортного коридору, яким був одноколійний Бескидський тунель. Нагадаємо, що пуск в експлуатацію новозбудованого двоколійного тунелю приблизно вдвічі збільшить пропускну здатність на дільниці, суттєво зросте і швидкість руху поїздів. Тож завершення будівництва цього масштабного об’єкта має стратегічне значення не лише для української, а й для глобальної транспортної інфраструктури.